مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

765
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه فرهنگ سازمانی و خلاقیت معلمان دوره متوسطه شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مهمترین عامل برای ایجاد خلاقیت و نوآوری, توجه به فرهنگ سازمانی است, بنابراین پژوهش حاضر با هدف "بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و خلاقیت معلمان مقطع متوسطه شهر اهواز" انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات جزء روش های توصیفی- همبستگی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه خلاقیت رندسیپ (1979) با ضریب آلفای کرونباخ 0.72 و پرسشنامه فرهنگ سازمانی کامرون و کوئین (2006) با پایایی 0.74 می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه معلمان مقطع متوسطه شهر اهواز به تعداد 1936 نفر بودند که نمونه آماری بر اساس جدول نمونه گیری مورگان, تعداد 322 نفر به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمارتوصیفی (میانگین, انحراف معیار, همبستگی پیرسون, رگرسیون) و آمار استنباطی (آزمون t, تحلیل واریانس چند متغیری و MANOVA) استفاده گردید. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین فرهنگ قبیله ای و فرهنگ ادهوکراسی با خلاقیت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و بین فرهنگ سلسله مراتبی و فرهنگ بازار با خلاقیت رابطه منفی و معنی دار وجود دارد. همچنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که خلاقیت سازمانی بر اساس مولفه های فرهنگ ادهوکراسی و فرهنگ قبیله ای به صورت مستقیم و بر اساس مولفه های فرهنگ سلسله مراتبی و فرهنگ بازار به صورت معکوس قابل پیش بینی است. نتایج آزمون (MANOVA) نیز نشان داد بین معلمان زن و مرد از لحاظ فرهنگ سازمانی, تفاوت معناداری وجود دارد, همچنین بین معلمان با سطح تحصیلات متفاوت از لحاظ فرهنگ سازمانی و خلاقیت تفاوت معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، سپیده، خدایاری، لیلا، و محمودی مظفر، مجید. (1391). رابطه فرهنگ سازمانی و خلاقیت معلمان دوره متوسطه شهر اهواز. تحقیقات روانشناختی، 4(14)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/498153/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری سپیده، خدایاری لیلا، محمودی مظفر مجید. رابطه فرهنگ سازمانی و خلاقیت معلمان دوره متوسطه شهر اهواز. تحقیقات روانشناختی[Internet]. 1391؛4(14):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/498153/fa

    IEEE: کپی

    سپیده جعفری، لیلا خدایاری، و مجید محمودی مظفر، “رابطه فرهنگ سازمانی و خلاقیت معلمان دوره متوسطه شهر اهواز،” تحقیقات روانشناختی، vol. 4، no. 14، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498153/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button