مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از دیدگاه مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 156

چکیده

 مقدمه و هدف: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان کیفیت خدمات ارائه شده توسط باشگاه های بدنسازی می باشد, لذا سنجش میزان رضایتمندی مشتریان برای یافتن کمبودها و برای ارائه خدمات مناسب تر امری ضروری است. هدف اصلی این پژوهش بررسی کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از دیدگاه مشتریان در سال 1391 بود.روش شناسی: تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی و به روش میدانی انجام شد. جامعه آماری کلیه مشتریان زن و مرد باشگاه های بدنسازی شهر اهواز بودند (950=N). با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 300 پرسشنامه توزیع شد که در نهایت تعداد 273 پرسشنامه تکمیل شده جمع آوری شد (158 زن و 115 مرد). ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته حاوی 22 سوال در زمینه رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات بود. پایایی پرسش نامه از طریق آلفای کرونباخ (0.94), روایی سازه از طریق تحلیل عاملی و کفایت نمونه گیری (KMO=0.90) محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون دوجمله ای و آزمون یومن ویتنی) انجام شد.یافته ها: یافته های توصیفی نشان داد مشتریان از کیفیت خدمات کارکنان باشگاه های بدنسازی شهر اهواز رضایت کلی دارند (M=3.96). نتایج آزمون دو جمله ای بین رضایتمندی مشتریان باشگاه های بدنسازی از کیفیت خدمات, در دو گروه راضی و ناراضی تفاوت معنی داری نشان داد, لیکن نتایج آزمون یومن ویتنی بین رضایتمندی مشتریان زن و مرد تفاوت معنی داری نشان نداد.بحث و نتیجه گیری: علیرغم رضایتمندی کلی مشتریان باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی, اولویت بندی عوامل موثر نشان داد کیفیت برنامه های تمرینی این باشگاه ها مهمترین عامل تاثیرگذار در رضایتمندی مشتریان می باشد. بر اساس یافته های تحقیق پیشنهاد می شود مدیران باشگاه های بدنسازی, برای وفاداری بیشتر مشتریان, به ارتقاء کیفیت برنامه های تمرینی توجه بیشتری داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری نژاد، صدیقه، اخلاقی، هدی، شفیع نیا، پروانه، و شریفی بحرینی، نرگس. (1394). بررسی کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از دیدگاه مشتریان. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 11(21)، 149-156. SID. https://sid.ir/paper/498863/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری نژاد صدیقه، اخلاقی هدی، شفیع نیا پروانه، شریفی بحرینی نرگس. بررسی کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از دیدگاه مشتریان. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1394؛11(21):149-156. Available from: https://sid.ir/paper/498863/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه حیدری نژاد، هدی اخلاقی، پروانه شفیع نیا، و نرگس شریفی بحرینی، “بررسی کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از دیدگاه مشتریان،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 11، no. 21، pp. 149–156، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498863/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button