Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,552
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه و هدف: ورزش و به ویژه ورزش های همگانی از آنجا که موجب افزایش امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد جامعه می شود, یکی از زیرشاخص های توسعه انسانی در جوامع قلمداد می گردد. (1) هدف این پژوهش بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی است.روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق را شهروندان همدانی تشکیل می دهند. نمونه آماری این تحقیق را 350 نفر از شهروندان مناطق 4 گانه شهر همدان که در سال 1390 حداقل یک بار در هفته در ایستگاه های ورزش همگانی شهر همدان ورزش می کردند, تشکیل می دهند. روش نمونه گیری در مرحله اول به صورت خوشه ای و در داخل خوشه تصادفی است. روش انجام تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است که با استفاده از یک پرسشنامه محقق ساخته که روایی آن مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن 0.90 برآوردشده انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق با استفاده از روش های آماری (آزمون کالموگراف اسمیرنف, آزمون یومن ویتنی و آزمون کروسکال والیس) انجام گرفت.یافته ها و نتایج: نتایج پژوهش نشان می دهد که انواع رسانه های جمعی (تصویری, صوتی, چاپی) بر گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی تاثیر دارد و در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی, مهم ترین نقش رسانه ها, آگاه سازی مردم از فواید ورزش همگانی و کمترین نقش رسانه ها, تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد ورزش همگانی و همایش های آن است. بنابراین باید عامل تبلیغ مورد توجه ویژه قرار گیرد و متخصصین ورزشی نیز باید علاوه بر انتشاریافته های علمی در رسانه های تخصصی, به همکاری با رسانه های همگانی بپردازند تا تاثیرات بیشتری در توسعه ورزش داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقیان، زهرا، حسینی، سیدعماد، و فرزان، فرزام. (1393). بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 10(20)، 35-44. SID. https://sid.ir/paper/498965/fa

    Vancouver: کپی

    صادقیان زهرا، حسینی سیدعماد، فرزان فرزام. بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1393؛10(20):35-44. Available from: https://sid.ir/paper/498965/fa

    IEEE: کپی

    زهرا صادقیان، سیدعماد حسینی، و فرزام فرزان، “بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش مردم شهر همدان به ورزش همگانی،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 10، no. 20، pp. 35–44، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/498965/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا