Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,456
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,077
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نقش رسانه های جمعی (رادیو، تلویزیون و نشریات) در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 78

چکیده

 رسانه ها و به ویژه تلویزیون, نقش زیادی در امر ورزش دارند, اما این اثر با نیازهای جامعه هماهنگ نیست. رسانه های جمعی به دلیل صرفه اقتصادی ورزش قهرمانی, به آن گرایش بیشتری دارند. از طرف دیگر, در سالهای اخیر مردم به دنبال فعالیتهای تفریحی اند. هدف از این تحقیق, مطالعه اثر رسانه ها بر ورزش همگانی و قهرمانی و نیز یافتن رابطه میان رسانه ها و ورزش بود. به این منظور پرسشنامه هایی برای اعضای هیات علمی تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور ارسال شده این پرسشنامه ها قبلا توسط 34 تن از نمونه ها تکمیل و اعتبار آنها با آلفای کرونباخ 89% تایید شده بود. 97 پرسشنامه تکمیل شده مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد رسانه های جمعی اثر معنی داری روی تغییر نگرش و رفتار مردم نسبت به ورزش کردن دارند. البته این اثر در مورد گرایش ها (صرفا اعتقاد به فعالیت بدنی) بیشتر بود. رسانه های جمعی به طور کلی ترجیح می دهند به ترویج و نشر ورزش قهرمانی بپردازند. دلیل این مساله سود اقتصادی حاصل از این بخش از ورزش است. تحلیل عاملی اطلاعات نشان داد مهمترین عامل موثر در ورزش همگانی و قهرمانی, تاکید همزمان روی هر دو آنهاست. رابطه کم (20 درصد) اما معنی داری (P<0.01) بین توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و رسانه ها وجود دارد. این یافته ها با پژوهشهای قبلی همخوانی دارد. 20% تغییرات در ورزش همگانی و قهرمانی مربوط به رسانه هاست و 80 درصد باقیمانده به عوامل دیگری مربوط می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفوری، فرزاد، رحمان سرشت، حسین، کوزه چیان، هاشم، و احسانی، محمد. (1382). مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نقش رسانه های جمعی (رادیو, تلویزیون و نشریات) در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی. حرکت، -(پیاپی 16)، 57-78. SID. https://sid.ir/paper/30357/fa

    Vancouver: کپی

    غفوری فرزاد، رحمان سرشت حسین، کوزه چیان هاشم، احسانی محمد. مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نقش رسانه های جمعی (رادیو, تلویزیون و نشریات) در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی. حرکت[Internet]. 1382؛-(پیاپی 16):57-78. Available from: https://sid.ir/paper/30357/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد غفوری، حسین رحمان سرشت، هاشم کوزه چیان، و محمد احسانی، “مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نقش رسانه های جمعی (رادیو, تلویزیون و نشریات) در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 16، pp. 57–78، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30357/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا