Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

552
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

186
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 29

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی وضعیت مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی از دیدگاه دانشجویان و تحلیل عامل های موثر بر دیدگاه دانشجویان در این زمینه می باشد. جامعه آماری این پژوهش, 300 تن از دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشکده کشاورزی بود که 170 تن از آن ها به عنوان نمونه از طریق جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود که روایی ظاهری و محتوایی آن را جمعی از متخصصان ترویج و آموزش کشاورزی تایید کردند. پایایی پرسشنامه از طریق ضریب تتای ترتیبی تایید شد (q=0.76-0.87) تحلیل آمار توصیفی نشان داد که از بین مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی, تنها, وضعیت مهارت ارتباطی آنان در حد متوسط بود و مهارت های تدریس, فردی, ارزشیابی و فناوری اطلاعات دارای وضعیت نامناسبی بودند. نتایج آزمون کروسکال والیس, تفاوت معناداری بین میزان مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی گروه های مختلف کشاورزی را نشان داد که بر پایه این آزمون, وضعیت مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی گروه های ترویج و آموزش کشاورزی, گیاهپزشکی و مهندسی آب از سایر گروه ها بهتر بود. از طرفی بر پایه آزمون من ویت نی, بین دیدگاه دانشجویان دختر و پسر در زمینه مهارت های تدریس و مهارت های فردی اعضای هیات علمی تفاوت معناداری وجود داشت و در ارزیابی سایر مهارت ها چنین تفاوتی وجود نداشت. تحلیل رگرسیون ترتیبی نشان داد که پنج متغیر معدل, شمار نیم سال های مشروطی, شمار درس های حذف شده به دلیل غیبت, شمار درس های تجدید دوره شده و شمار درگیری لفظی دانشجو با استاد سنجش احتمال برآورد مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی را از دیدگاه دانشجویان تحت تاثیر قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، ندا، و علی بیگی، امیرحسین. (1394). مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی از دیدگاه دانشجویان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(35)، 16-29. SID. https://sid.ir/paper/500132/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی ندا، علی بیگی امیرحسین. مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی از دیدگاه دانشجویان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1394؛-(35):16-29. Available from: https://sid.ir/paper/500132/fa

    IEEE: کپی

    ندا میرزایی، و امیرحسین علی بیگی، “مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی از دیدگاه دانشجویان،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 35، pp. 16–29، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/500132/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا