Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    3-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    551
  • دانلود: 

    376
چکیده: 

با توجه به نرخ بالای بی کاری دانش آموختگان کشاورزی، ارتقای ظرفیت کارآفرینی دانشجویان نقش مهمی در حل این چالش اجتماعی و توسعه ی اقتصادی جامعه خواهد داشت. این تحقیق علی- ارتباطی با هدف بررسی ظرفیت کارآفرینی دانشجویان کارشناسی ارشد و عامل های آموزشی مرتبط با آن انجام شد. جامعه ی آماری تحقیق همه ی دانشجویان کارشناسی ارشد (482 دانشجو) شاغل به تحصیل در دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان در سال 1394 بودند که برپایه جدول کرجسی و مورگان 200 نفر از آنان به عنوان نمونه و با روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب گزینش شدند. روایی ابزار تحقیق با نظرخواهی از متخصصان مورد تایید و پایایی آن نیز با انجام بررسی مقدماتی و محاسبه ضریب پایایی ترکیبی (CR=0.85) برای شاخص ظرفیت کارآفرینانه تایید شد. داده ها نیز با نرم افزار SPSS21 پردازش شدند. نتایج نشان داد که ظرفیت کارآفرینی بیشتر دانشجویان (76.5 درصد) در حد متوسط است. تحلیل همبستگی نشان داد بین معدل کارشناسی، معدل کارشناسی ارشد و میزان علاقه به رشته تحصیلی با ظرفیت کارآفرینی دانشجویان همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد. هم چنین از نظر ظرفیت کارآفرینی بین دانشجویان دختر و پسر، دانشجویان شاغل و غیر شاغل تفاوت معنی داری مشاهده شد. تحلیل رگرسیون ترتیبی نیز نشان داد که علاقه به رشته تحصیلی 24.2 درصد از احتمال واریانس ظرفیت کارآفرینانه دانشجویان را تبیین می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 551

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 376 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    16-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    554
  • دانلود: 

    187
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی وضعیت مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی از دیدگاه دانشجویان و تحلیل عامل های موثر بر دیدگاه دانشجویان در این زمینه می باشد. جامعه آماری این پژوهش، 300 تن از دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشکده کشاورزی بود که 170 تن از آن ها به عنوان نمونه از طریق جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود که روایی ظاهری و محتوایی آن را جمعی از متخصصان ترویج و آموزش کشاورزی تایید کردند. پایایی پرسشنامه از طریق ضریب تتای ترتیبی تایید شد (q=0.76-0.87) تحلیل آمار توصیفی نشان داد که از بین مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی، تنها، وضعیت مهارت ارتباطی آنان در حد متوسط بود و مهارت های تدریس، فردی، ارزشیابی و فناوری اطلاعات دارای وضعیت نامناسبی بودند. نتایج آزمون کروسکال والیس، تفاوت معناداری بین میزان مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی گروه های مختلف کشاورزی را نشان داد که بر پایه این آزمون، وضعیت مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی گروه های ترویج و آموزش کشاورزی، گیاهپزشکی و مهندسی آب از سایر گروه ها بهتر بود. از طرفی بر پایه آزمون من ویت نی، بین دیدگاه دانشجویان دختر و پسر در زمینه مهارت های تدریس و مهارت های فردی اعضای هیات علمی تفاوت معناداری وجود داشت و در ارزیابی سایر مهارت ها چنین تفاوتی وجود نداشت. تحلیل رگرسیون ترتیبی نشان داد که پنج متغیر معدل، شمار نیم سال های مشروطی، شمار درس های حذف شده به دلیل غیبت، شمار درس های تجدید دوره شده و شمار درگیری لفظی دانشجو با استاد سنجش احتمال برآورد مهارت های حرفه ای اعضای هیات علمی را از دیدگاه دانشجویان تحت تاثیر قرار می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 554

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 187 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    30-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    761
  • دانلود: 

    312
چکیده: 

لازمه ی توسعه کارآفرینی در بخش کشاورزی بهبود روحیه ی کارآفرینی در بین دانشجویان است، هدف این پژوهش تبیین رابطه ی ویژگی های روانشناختی کارآفرینانه با روحیه ی کارآفرینی دانشجویان کشاورزی می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری 182 تن دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی سال تحصیلی 93-1392 بود که بر پایه ی روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم طبقه، 123 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه ای محقق ساخت با طیف عددی صفر تا ده، و آزمون استاندارد شده ی سنجش روحیه کارآفرینی مرکز کارآفرینی دانشگاه شهید چمران اهواز بود. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزارهای 20spss و LISREL 8.5 انجام شد. از آزمون های آماری همبستگی و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان دادند که میانگین همه ی ویژگی های روانشناختی به جز استقلال طلبی بالاتر از میانگین آزمون استاندارد بوده است. بین روحیه کارآفرینی دانشجویان تنها با سه ویژگی کانون کنترل درونی، تحمل ابهام و مسوولیت پذیری رابطه آماری معنی داری وجود داشت. روحیه ی کارآفرینی دانشجویان نیز بالاتر از حد میانگین آزمون استاندارد می باشد. تحلیل عاملی تاییدی نیز نشان داد که به ترتیب بیشترین بار عاملی مربوط به ویژگی های توفیق طلبی، مسولیت پذیری، کانون کنترل درونی و اراده و پشتکار می باشد. این ویژگی ها مهم ترین ویژگی ها برای تشکیل روحیه کارآفرینی دانشجویان هستند . به میانگین بالاتر از میانگین آزمون استاندارد روحیه کارآفرینی نمایانگر آمادگی بالقوه دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان در جهت کارآفرین شدن از جنبه روانشناختی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 761

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 312 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    71-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    606
  • دانلود: 

    550
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 606

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 550 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

KHOSRAVIPOUR B. | BARADARAN M. | ABEDI B.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2016
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    277
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

To develop entrepreneurship in agricultural sector, it is essential to improve entrepreneurship spirit among its students. This study is aimed to investigate the relationship between psychological entrepreneurial features and entrepreneurial spirit of agriculture students. This study was a descriptive- correlation research. The statistical population consisted of 182 agricultural graduate students in 2014 at Ramin Agricultural and Natural resource university. Randomly stratified sample consists of 123 students.Standard questionnaire of Shahid Chamran University along with a researcher-made questionnaire with numerical range of zero to ten were used to collect data. Data processing soft wares were SPSS20 and LISREL8/5. The correlation and confirmatory factor analysis test were used. Results showed that the mean of all psychological features except the need to autonomy were above the average. Also, there was statistically significant relationship between entrepreneurial features and entrepreneurial spirit. Confirmatory factor analysis showed that the highest loadings were the need to achievement, responsibility, internal locus of control and endurance features. These features were the most important features to form the entrepreneurial spirit of students. The above average level of entrepreneurship spirit implies that graduate students at Khuzestan Ramin Agriculture and Natural Resources University are psychologically potential to become entrepreneurs.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 277

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MIRZAIY N. | ALIBEIGI A.H.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2016
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    248
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Due to high rate of unemployment among agricultural graduates, improving students' entrepreneurial capacity plays an important role in solving mentioned problem and also would improve economic condition of the society. The purpose of this cause- correlational study was to investigate factors related to M.Sc. students' entrepreneurship capacity. The statistical population consisted of 482 graduate agricultural students at the University of Zanjan, from those 200 students were selected based on Krejcie and Morgan sampling table and applying randomized stratified sampling method. The research tool was a researcher-made questionnaire which its validity was verified by a panel of experts. A pilot study was conducted to determine the reliability of the research instrument, and calculated ordinal coefficient theta was at the appropriate level (CR=0.85). The finding revealed that majority of students (76.5%) had an average level of entrepreneurship capacity. Analysis of data revealed that there is a positive significant relationship between students’ entrepreneurship capacity and their B.Sc. GPA, M.Sc. GPA and their interest toward agricultural major. Mann Whitney test applied revealed that students with job occupation had higher entrepreneurship capacity in comparison with students of no job occupation. Also, male students had a high entrepreneurship capacity in comparison with female students. Ordinal regression analysis showed that the interest towards major explained 24.2 percent of probability of the entrepreneurship capacity variance.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 248

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    42-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1030
  • دانلود: 

    720
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1030

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 720 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

HOOSHMANDAN MOGHADDAM FARD Z. | SHAMS A.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2016
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    342
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Due to high rate of unemployment among agricultural graduates, improving students' entrepreneurial capacity plays an important role in solving mentioned problem and also would improve economic condition of the related society. The purpose of this cause- correlational study was to investigate factors related to M.Sc. students' entrepreneurship capacity. The statistical population consisted of 482 M.Sc.agricultural students at the University of Zanjan, from that 200 students were selected based on Krejcie and Morgan sampling table and applying randomized stratified sampling method. The research tool was a researcher-made questionnaire which its validity was verified by a panel of experts. A pilot study was conducted to determine the reliability of the research instrument, and calculated ordinal cumulative reliability was at the appropriate level (CR=0.85) and findings revealed that majority of students (76.5%), had an average level of entrepreneurship capacity. Analysis of data revealed that there is a positive significant relationship between students’ entrepreneurship capacity and their B.Sc. and M.Sc. GPA and their interest toward agricultural major. Also, male students had a high entrepreneurship capacity in comparison with female students. Ordinal regression analysis showed that the interest towards major, explained 24.2 percent of the probability of entrepreneurship capacity variance.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 342

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    35-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    834
  • دانلود: 

    651
چکیده: 

هدف اصلی تحقیق حاضر شناسایی الزامات آموزش به کارگیری کشاورزی دقیق از دیدگاه محققان کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بوده است. جامعه آماری این پژوهش را136نفراز محققان کشاورزی شاغل در سازمان جهادکشاورزی و محققان مراکز تحقیقات کشاورزی، منابع طبیعی و امور دام استان ایلام تشکیل دادند که همه آنها به دلیل محدود بودن تعداد اعضاء سرشماری شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی شکلی و محتوایی آن ها از طریق گروه متخصصین ترویج و آموزش کشاورزی، مدیریت کشاورزی و زراعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تایید گردید. پایایی ابزار تحقیق نیز از طریق محاسبه تتای ترتیبی به کمک نرم افزار آماری R تعیین شد (q=0.87) نتایج همبستگی میان متغیرهای تحقیق با استفاده از ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن نشان داد که بین الزامات اقتصادی، الزامات سیاستگزاری و آموزش به کارگیری کشاورزی دقیق درسطح 99% والزامات آموزشی، اجتماعی، مدیریتی، فرهنگی و آموزش به کارگیری کشاورزی دقیق درسطح 95% رابطه مثبت و معنی داری وجود داشته است. بر اساس نتایج به دست آمده از رگرسیون ترتیبی، متغیرهای آموزشی، مدیریتی، اقتصادی و فنی در آموزش به کارگیری کشاورزی دقیق تاثیرگذار بوده اند. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی تحقیق نشان داد که الزامات آموزشی با مقدار ویژه 16.54 به تنهایی تببین کننده 28.039 درصد واریانس کل بوده است. و 7 عامل آموزشی، مدیریتی، اقتصادی، فنی، سیاست گذاری، اجتماعی و فرهنگی به طور مجموع توانسته اند که 72.78 درصد واریانس کل را تببین نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 651 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    82-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1362
  • دانلود: 

    777
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی رابطه ی هوش هیجانی و گرایش به کارآفرینی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه زابل بود. جامعه ی آماری پژوهش، کلیه ی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه زابل در سال تحصیلی 94 - 1393 بودند. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونه گیری تصادفی 178 تن تعیین شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش بود. بخش نخست، پرسشنامه ی استاندارد هوش هیجانی وانگ و لاو (2002) و بخش دوم پرسشنامه ی سنجش گرایش به کارآفرینی دانشجویان. روایی ابزار اندازه گیری بر پایه ی نظر شماری از اعضای هیات علمی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تهران تایید شد و برای تعیین پایایی بخش های مختلف پیش آزمون، از تتای ترتیبی استفاده شد (q=0.82-0.88) داده ها با استفاده از نرم افزار SPSSwin21 تجزیه و تحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که همبستگی مثبت و معنی داری بین هوش هیجانی و همه ی مولفه های آن (ارزیابی خود ادراکی، استفاده از احساسات، ارزیابی احساسات دیگران و تنظیم احساسات) با گرایش به کارآفرینی دانشجویان مورد نظر در سطح p=0.001 وجود دارد. نیز، بر پایه ی تحلیل رگرسیون ترتیبی، دو مولفه ی ارزیابی احساسات دیگران و استفاده از احساسات قادر به تبیین سطح احتمال گرایش به کارآفرینی هستند که سهم مولفه ی ارزیابی احساسات دیگران بیش از مولفه ی استفاده از احساسات است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1362

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 777 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    94-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    962
  • دانلود: 

    1101
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 962

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1101 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    107-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    643
  • دانلود: 

    617
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 643

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    125-139
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    983
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

آموزههای توسعه روستایی در کشورهای مختلف جهان، در چند دهه ی گذشته نشان می ‍‍‍‍‍‍‍دهند که توسعه ی روستایی تنها با تزریق سرمایه و فناوری محقق نمی شود، بلکه عاملهای زیادی در این زمینه نقش ایفا می کنند. یکی از این عاملها توجه به بالابردن شایستگی ها و قابلیت های ساکنان روستا می باشد. این تحقیق، از نظر دیدمان جزو پژوهش های کیفی است و از نوع بررسی موردی است که با توجه به روش نمونه گیری هدفمند از 10 نفر از کارآفرینان نوپای روستایی در حوزه ی صنایع دستی در شهر ورامین انجام شده است. تحقیق با هدف شناسایی شایستگی های جوانان روستایی در زمینه ی کسب وکارهای صنایع دستی انجام گرفت و در نتیجه 23 مقوله کلی استخراج شدند که در سه بعد دانش، نگرش و مهارت دسته بندی شدند. نتیجه ی تحقیق نشان داد که در زمینه ی آموزش شایستگی ها به جوانان روستایی باید به شرایط زمینه ی کاری و حوزه ی کسب وکار و شرایط ویژه ی روستا توجه نمود و با در نظر داشتن آن شرایط هدف های دوره های آموزشی را سامان داد. در همین زمینه موردهایی چون فعالیت با منبع های محدود، خلاقیت و تنوع در تولید، آگاهی از اهمیت وجود میراث فرهنگی و علاقه ی اولیه و مشخص بودن مسیر شغلی از مهم ترین موردهای بیان شده توسط مصاحبه شوندگان بودند که نشان دهنده ی ضرورت طراحی و اجرای دوره های بومی آموزش کارآفرینی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 983

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button