مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

935
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 79

چکیده

گرایش کارآفرینانه از مفاهیم اصلی در ادبیات کارآفرینی می باشد که نقش مهمی در ارتقای عملکرد شرکت های کوچک و متوسط ایفا می نماید. از طرف دیگر, ضرورت برندسازی نیز که در ادبیات بازاریابی مطرح شده است در سال های اخیر توجه فعالان کسب و کار را به خود جلب نموده است. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی صورت پذیرفته است. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, توصیفی-همبستگی می باشد. پژوهشگران ابتدا چارچوب نظری برای سازه های پژوهش (گرایش کارآفرینانه, برندسازی و رشد کسب و کار) تدوین نمودند که به دلیل چند بعدی بودن مفهوم برندسازی, دو مولفه اصلی آن (جهت گیری برند و منابع برند) مورد استفاده قرار گرفت. سپس پرسشنامه ای با مقیاس لیکرت پنج نقطه ای تدوین شد و بین اعضای نمونه آماری (133 شرکت کوچک و متوسط در شهرک صنعتی یزد) توزیع گردید. داده های به دست آمده توسط نرم افزار اسمارت پی.ال.اس با رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری به شیوه کمینه مربعات جزئی تحلیل شد و به کمک تکنیک های تحلیل عاملی و تحلیل مسیر, صحت فرضیات مطرح شده مورد تایید قرار گرفت. یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنادار گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار و برندسازی, تاثیر مثبت و معنادار برندسازی بر رشد کسب و کار و نیز رابطه مثبت و معنادار گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار به صورت غیر مستقیم از طریق برندسازی می باشد. نتایج تحقیق علاوه بر آنکه از جهت نظری حائز اهمیت می باشند و ارتباط بین دو حوزه کارآفرینی و بازاریابی را برقرار می سازند, از جهت کاربردی نیز می توانند راهگشای فعالان صنعت قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فشارکی، فرزاد، صحت، سعید، و موسوی، سیدمحسن. (1396). بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی. پژوهش های مدیریت راهبردی، 23(66 )، 57-79. SID. https://sid.ir/paper/502514/fa

    Vancouver: کپی

    فشارکی فرزاد، صحت سعید، موسوی سیدمحسن. بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1396؛23(66 ):57-79. Available from: https://sid.ir/paper/502514/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد فشارکی، سعید صحت، و سیدمحسن موسوی، “بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 23، no. 66 ، pp. 57–79، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button