مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,178
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر هوش سازمانی بر عملکرد سازمان با بهره گیری از ظرفیت های بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 64

چکیده

 امروزه بدلیل افزایش رقابت و پیچیده شدن فعالیت های رقبا, شرکت ها بایستی بیشتر از قبل به بررسی همه جانبه سازمان خود بپردازند. هدف این تحقیق بررسی میزان تاثیر هوش سازمانی بر عملکرد سازمان با توجه به ظرفیت های بازاریابی در شرکت های کوچک و متوسط در شهر اهواز می باشد. هوش سازمانی از دو بعد هوش رقابتی و هوش عاطفی مورد بررسی قرار گرفته شده است و ظرفیت های بازاریابی در این تحقیق شامل بازارگرایی, مزیت رقابتی و استراتژی رقابتی می باشد. روش تحقیق کتابخانه ای و میدانی و ابزار جمع آوری اطلاعات میدانی, پرسشنامه با طیف لیکرت می باشد. آلفای کرنباخ پرسشنامه این تحقیق 881% به دست آمد که نشان دهنده پایایی مناسب می باشد. جامعه آماری شامل شرکت های کوچک و متوسط اهواز می باشد و برای به دست آوردن حجم نمونه از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ساده استفاده شده است که حجم نمونه برابر با 109 شرکت می باشد. همچنین در این تحقیق با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) به بررسی روابط علی بین متغیرهای تحقیق پرداخته شده است. نتایج حاصله نشان می دهد هوش سازمانی به صورت مستقیم بر عملکردسازمان (با ضریب معناداری 1.17) تاثیر معناداری ندارد, این در حالی است که هوش سازمانی به طور غیرمستقیم و از طریق ظرفیت های بازاریابی تاثیر معناداری بر عملکرد سازمان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، عظیم، فارسی زاده، حسین، سیاه سراتی کجوری، محمدعلی، و دهقانی سلطانی، مهدی. (1394). تاثیر هوش سازمانی بر عملکرد سازمان با بهره گیری از ظرفیت های بازاریابی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 7(13)، 39-64. SID. https://sid.ir/paper/502895/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی عظیم، فارسی زاده حسین، سیاه سراتی کجوری محمدعلی، دهقانی سلطانی مهدی. تاثیر هوش سازمانی بر عملکرد سازمان با بهره گیری از ظرفیت های بازاریابی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1394؛7(13):39-64. Available from: https://sid.ir/paper/502895/fa

    IEEE: کپی

    عظیم زارعی، حسین فارسی زاده، محمدعلی سیاه سراتی کجوری، و مهدی دهقانی سلطانی، “تاثیر هوش سازمانی بر عملکرد سازمان با بهره گیری از ظرفیت های بازاریابی،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 7، no. 13، pp. 39–64، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502895/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button