مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,968
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش آموزشی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکنترلی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 104

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر روش آموزشی کاهش استرس مبتنی بر ذه نآگاه بر خودکنترلی دانش آموزان دختر انجام گرفت. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پی شآزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموز ان دختر مقطع دوم دبیرستان شهر مشهد در سا لتحصیلی 94 - 1393 تشکیل می دادند که ابتدا از میان آنها یک مدرسه بصورت در دسترس انتخاب شده و سپس با روش نمون هگیری تصادفی, 30 دانش آموز انتخاب گردیده و به طور تصادفی در ﺮﮔوه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) جایگزین گشتند. به گروه آزمایش, 8 جلسه برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذه نآگاهی آموزش داده شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه خودکنترلی اشنایدر استفاده شد. داده ها از طریق آزمون آماری کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که فرضیه پژوهش مبنی بر تاثیر روش آموزشی کاهش استرس مبتنی بر ذه نآگاه بر خودکنترلی دانش آموز ان مورد تایید قرار گرفته است و دانش آموزان گروه آزمایش نسبت به دان شآموزان گروه کنترل در پ سآزمون به طور معناداری, خودکنترلی بیشتری داشتند. بنابراین, می توان نتیجه گرفت که روش آموزشی کاهش استرس مبتنی بر ذه نآگاهی در افزایش خودکنترلی دانش آموزان تاثیر معناداری دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ الاسلامی، علی، قمری کیوی، حسین، و اشرفی ورجوی، صبا. (1394). تاثیر روش آموزشی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکنترلی دانش آموزان دختر. پژوهش در نظام های آموزشی، 9(28)، 87-104. SID. https://sid.ir/paper/503177/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ الاسلامی علی، قمری کیوی حسین، اشرفی ورجوی صبا. تاثیر روش آموزشی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکنترلی دانش آموزان دختر. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1394؛9(28):87-104. Available from: https://sid.ir/paper/503177/fa

    IEEE: کپی

    علی شیخ الاسلامی، حسین قمری کیوی، و صبا اشرفی ورجوی، “تاثیر روش آموزشی مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکنترلی دانش آموزان دختر،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 9، no. 28، pp. 87–104، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/503177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button