مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت راهبردی پرتفولیوی کسب وکارها شکل گیری دوسوتوانی در سطح شرکت های هلدینگ

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 43

چکیده

 با توجه به محیط کسب وکار کنونی یکی از چالش های اساسی شرکت های هلدینگ نحوه مدیریت راهبردی پرتفولیوی کسب وکارهایشان است. براین اساس و با توجه به انتقادات به مدل های موجود مدیریت پرتفولیوی شرکت, هدف این مطالعه ارائه و تبیین مدلی موثر برای مدیریت پرتفولیوی شرکت های هلدینگ می باشد. رویکرد این تحقیق استقرایی و روش آن کیفی است و برای نظریه پردازی و ارائه مدل از راهبرد نظریه پردازی داده بنیاد کلاسیک استفاده شده است. روش گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته است و با استفاده از نمونه گیری نظری با 22 خبره فعال در 13 شرکت هلدینگ مصاحبه شده است. کدگذاری و تحلیل مصاحبه ها منجر به شکل گیری مفهوم «پرتفولیوی دوسوتوان» به عنوان مقوله اصلی پژوهش شد. یافته پژوهش منجر به شکل گیری دو ماتریس «توانمندی» و «نیازمندی» به قابلیت های کاوش و بهره برداری برای تحلیل SBUها شد. با استفاده از خروجی و ابعاد این دو ماتریس, «ماتریس توازن» براساس منطق زیربنایی دوسوتوانی شکل گرفت. این ماتریس SBUها را به چهاردسته تقسیم بندی می نماید و تصمیمات در سطح هلدینگ برای هر گروه متفاوت خواهد بود. در نهایت مشخص شد هلدینگ ها برای تحلیل پرتفولیوی خود از دو جهت گیری ابزاری و رویکردی استفاده می کنند. جهت گیری هلدینگ ها توازن پرتفولیوی آنها را مشخص می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالاری، محمد، خدادادحسینی، سیدحمید، کردنائیج، اسداله، و آذر، عادل. (1396). مدیریت راهبردی پرتفولیوی کسب وکارها شکل گیری دوسوتوانی در سطح شرکت های هلدینگ. پژوهش های مدیریت راهبردی، 23(65 )، 13-43. SID. https://sid.ir/paper/504879/fa

    Vancouver: کپی

    طالاری محمد، خدادادحسینی سیدحمید، کردنائیج اسداله، آذر عادل. مدیریت راهبردی پرتفولیوی کسب وکارها شکل گیری دوسوتوانی در سطح شرکت های هلدینگ. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1396؛23(65 ):13-43. Available from: https://sid.ir/paper/504879/fa

    IEEE: کپی

    محمد طالاری، سیدحمید خدادادحسینی، اسداله کردنائیج، و عادل آذر، “مدیریت راهبردی پرتفولیوی کسب وکارها شکل گیری دوسوتوانی در سطح شرکت های هلدینگ،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 23، no. 65 ، pp. 13–43، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/504879/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button