مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

737
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت کنونی تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان براساس شاخص های سند تحول 1398

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 179

کلیدواژه

تربیت دینی (اعتقادی-عبادی) و اخلاقیQ1

چکیده

 هدف از این پژوهش, ارزشیابی عملکرد دانش آموزان سال سوم متوسطه دو در کشور, در ابعاد تربیت دینی (اعتقادی-عبادی) و اخلاقی براساس شاخص های سند تحول (1398) است. روش مورداستفاده برای تحقیق ازنظر هدف, ازنوع تحقیق و توسعه, و ازنظر جمع آوری داده ها ازنوع توصیفی-مقطعی و ارزشیابی قبل از اجراست. 902= (خودسنجی) 1n نفر و 901= (همسال سنجی) 2n نفر و 1. 110. 016= N نفر و روش نمونه گیری ازنوع خوشه ای چندمرحله ای بوده و هردو ابزار, واجد همه انواع روایی و پایایی به میزان 964. =α است. فرایند انجام شدن کار با تعیین ابعاد, مولفه ها و شاخص های تربیت دینی (اعتقادی-عبادی) و اخلاقی ازدید متخصصان تعلیم و تربیت آغاز و سپس وضعیت تربیت دینی (اعتقادی-عبادی) و اخلاقی دانش آموزان ازدید خود آن ها و همسالان و مدیران بررسی شد و میزان توافق داده های کمی و کیفی در طرح همسوسازی به دست آمد. دانش آموزان از هرسه نوع تربیت در هرچهار حیطه شناخت, گرایش, اراده و عمل, نمره تربیت اعتقادی (3. 5± 16. 8-16), عبادی (2. 5± 17-16. 6) و اخلاقی (2. 4± 16-15. 7) را در بازه صفر تا بیست کسب کردند. بین تربیت دینی و اخلاقی دختران و پسران هم تفاوت معناداری وجود ندارد. در مقایسه با 95 درصد اطمینان به ترتیب, مدرسه های استان های خراسان جنوبی, بوشهر و مازندران, و همدان و تهران از تربیت اعتقادی, عبادی و اخلاقی بیشتری برخوردارند و مدرسه های محروم ازنظر تربیت دینی و اخلاقی نیز عمدتا محروم ترند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکرمی، سیدکاظم، دلاور، علی، و تمسکی، محمدرضا. (1400). وضعیت کنونی تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان براساس شاخص های سند تحول 1398. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9(16 )، 165-179. SID. https://sid.ir/paper/505847/fa

    Vancouver: کپی

    اکرمی سیدکاظم، دلاور علی، تمسکی محمدرضا. وضعیت کنونی تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان براساس شاخص های سند تحول 1398. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام[Internet]. 1400؛9(16 ):165-179. Available from: https://sid.ir/paper/505847/fa

    IEEE: کپی

    سیدکاظم اکرمی، علی دلاور، و محمدرضا تمسکی، “وضعیت کنونی تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان براساس شاخص های سند تحول 1398،” علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، vol. 9، no. 16 ، pp. 165–179، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/505847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button