مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

445
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی تجارب زیسته دانشجو-معلمان از تعامل هویت حرفه ای و فلسفه تربیتی شخصی آنها

صفحات

 صفحه شروع 293 | صفحه پایان 319

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, واکاوی روایت تجارب زیسته دانشجو-معلمان از تعامل هویت حرفه ای و فلسفه تربیتی شخصی آن ها در دوران دانشگاه است. در این راستا, رویکرد پژوهش, کیفی و ازنوع روایی است و هویت حرفه ای این قشر فرهنگی, متناسب با فلسفه تربیتی شخصی خود آن ها بررسی شده است. ابزار گردآوری داده ها مشتمل بر سیاهه پرسش های بازپاسخ دانشجو-معلمان است و نمونه گیری را به صورت هدفمند و تا رسیدن به اصل اشباع نظری داده ها ادامه داده ایم. بدین منظور, خود زیست نگاری هفده نفر از دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان کرمان را ازمیان پنجاه دانشجو-معلم در سال تحصیلی 1394-1395 گرد آورده ایم. در مرحله اجرای پژوهش, نوشته های روایی دانشجو-معلمان را بازبینی و چهارچوب گردآوری روایت ها را درقالب نوعی توالی تقویمی تدوین کرده ایم؛ از این روی, پرسش هایی درخصوص تجربه های قبل, حین و بعداز ورود به حرفه معلمی طراحی و درنهایت, یافته های این روایت پژوهی را با استفاده از الگوی کاترین کارتر (1993) تحلیل و تفسیر کرده ایم. نتایج به دست آمده از بررسی تعامل هویت حرفه ای با فلسفه تربیتی شخصی دانشجو-معلمان را می توان درقالب چهار مقوله اصلی بدین شرح بیان کرد: نوع نگاه فرد به هویت حرفه ای خویش؛ نوع نگاه فرد به هویت حرفه ای خویش ازمنظر عملکرد حرفه ای دیگران؛ نوع نگاه دیگران به هویت حرفه ای فرد؛ نوع نگاه فلسفی فرد به زندگی و حرفه خود. نتایج این پژوهش, الهام بخش نوعی نگاه متفاوت دانشجو-معلمان به شغل و حرفه آینده خود است تا از این طریق به شناختی ژرف تر درباره هویت حرفه ای خویش دست یابند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاری دهنوی، مراد، و شفیعی اپورواری، نعیمه. (1400). واکاوی تجارب زیسته دانشجو-معلمان از تعامل هویت حرفه ای و فلسفه تربیتی شخصی آنها. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9(16 )، 293-319. SID. https://sid.ir/paper/505849/fa

    Vancouver: کپی

    یاری دهنوی مراد، شفیعی اپورواری نعیمه. واکاوی تجارب زیسته دانشجو-معلمان از تعامل هویت حرفه ای و فلسفه تربیتی شخصی آنها. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام[Internet]. 1400؛9(16 ):293-319. Available from: https://sid.ir/paper/505849/fa

    IEEE: کپی

    مراد یاری دهنوی، و نعیمه شفیعی اپورواری، “واکاوی تجارب زیسته دانشجو-معلمان از تعامل هویت حرفه ای و فلسفه تربیتی شخصی آنها،” علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، vol. 9، no. 16 ، pp. 293–319، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/505849/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button