مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش تاب آوری بر میزان عاطفه مثبت و منفی و کاهش آشفتگی های روان شناختی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه

صفحات

 صفحه شروع 441 | صفحه پایان 449

چکیده

 زمینه و هدف هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش تاب آوری بر میزان عاطفه مثبت و منفی و کاهش آشفتگی های روان شناختی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه بود. مواد و روش ها روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مادران دارای کودک مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی شهر تبریز در سال 1398 بود که از میان آن ها با روش نمونه گیری دردسترس سی نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابزار پژوهش شامل مقیاس عاطفه مثبت و منفی و پرسش نامه اضطراب, افسردگی و استرس بود. ملاحظات اخلاقی: این مطالعه با کد اخلاق IR. IAU. TABRIZ. REC. 1398. 062 به تصویب کمیته اخلاق پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز رسید. یافته ها نتایج نه جلسه 90 دقیقه ای آموزش گروهی تاب آوری (برگرفته از برنامه هندرسون و میلشتاین, 2003) نشان داد آموزش تاب آوری منجر به افزایش عاطفه مثبت و کاهش عاطفه منفی و همچنین کاهش آشفتگی های روان شناختی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی می شود. نتیجه گیری این نتایج نشان می دهد آموزش تاب آوری می تواند به عنوان یک روش آموزشی درمانی در افزایش عواطف مثبت و کاهش عواطف منفی و آشفنگی های روانی مادران دارای کودک مبتلا به اختلالات کودکی موثر واقع شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی، سیدمحمود، و چلبیانلو، غلامرضا. (1399). اثربخشی آموزش تاب آوری بر میزان عاطفه مثبت و منفی و کاهش آشفتگی های روان شناختی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 23(4 (146 پیاپی) )، 441-449. SID. https://sid.ir/paper/505851/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی سیدمحمود، چلبیانلو غلامرضا. اثربخشی آموزش تاب آوری بر میزان عاطفه مثبت و منفی و کاهش آشفتگی های روان شناختی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1399؛23(4 (146 پیاپی) ):441-449. Available from: https://sid.ir/paper/505851/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمود طباطبایی، و غلامرضا چلبیانلو، “اثربخشی آموزش تاب آوری بر میزان عاطفه مثبت و منفی و کاهش آشفتگی های روان شناختی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 23، no. 4 (146 پیاپی) ، pp. 441–449، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/505851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button