مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

209
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی اهمال کاری بر اساس الگوهای ارتباطی، رابطه والد-فرزندی و تاثیر آن بر آموزش الگوهای رفتاری دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر پیش بینی اهمال کاری بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده, رابطه والد-فرزندی و الگوهای رفتاری دانشجویان بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال تحصیلی 98-1397 تشکیل دادند که در قالب طرح پژوهش همبستگی, تعداد 200 نفر با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای از بین آنان انتخاب شدند و مقیاس اهمال کاری تاکمن, مقیاس الگوهای ارتباطات خانواده کویرنر و فیتزپاتریک, مقیاس ارزیابی رابطه والد-فرزند فاین, مورلند, و اسچووبل و مقیاس الگوهای رفتاری فریدمن و روزنمن را تکمیل نمودند. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که تنها 2 مولفه جهت گیری گفت و شنود و جهت گیری همنوایی از متغیر الگوهای ارتباطی با متغیر اهمال کاری همبستگی معنادار دارند. متغیر گفت و شنود با متغیر اهمال کاری همبستگی مثبت و معنادار دارد, به عبارت دیگر, با افزایش در این متغیر نمره اهمال کاری افزایش می یابد که حاکی از اهمال کاری پایین است, اما, برعکس, همبستگی متغیر جهت گیری همنوایی با اهمال کاری منفی و معنادار است که حاکی از اهمال کاری بالاست. بین متغیرهای رابطه والد-فرزندی و الگوهای رفتاری با اهمال کاری همبستگی معنی داری یافت نشد. نتیجه گیری کلی حاکی از آن بود که اهمال کاری بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده قابل پیش بینی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی زاده، آیناز، و میرهاشمی، مالک. (1399). پیش بینی اهمال کاری بر اساس الگوهای ارتباطی, رابطه والد-فرزندی و تاثیر آن بر آموزش الگوهای رفتاری دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(4 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/505872/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی زاده آیناز، میرهاشمی مالک. پیش بینی اهمال کاری بر اساس الگوهای ارتباطی, رابطه والد-فرزندی و تاثیر آن بر آموزش الگوهای رفتاری دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(4 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/505872/fa

    IEEE: کپی

    آیناز محمدی زاده، و مالک میرهاشمی، “پیش بینی اهمال کاری بر اساس الگوهای ارتباطی, رابطه والد-فرزندی و تاثیر آن بر آموزش الگوهای رفتاری دانشجویان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 4 ، pp. 0–0، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/505872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button