مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

425
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

154
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان روایی آزمون زبان انگلیسی کنکور دکتری با استفاده از چارچوب بررسی سازه استدلال محور

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 251

چکیده

 می توان مدعی بود که سنجش توانایی زبان انگلیسی داوطلبان ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی, به ویژه دوره دکتری اهمیت چشمگیری دارد. آزمونی که تحت عنوان آزمون زبان انگلیسی کنکور دکتری در حال حاضر توسط سازمان سنجش و آموزش کشور در حال برگزاری است موافقان و منتقدان بسیاری دارد. هدف اصلی این پژوهش بررسی میزان روایی آزمون فوق الذکر با استفاده از چارچوب ارزشیابی استدلال محور می باشد. بدین منظور, از گروه های مختلف ذی نفع در آزمون من جمله داوطلبان آزمون دکتری, مدرسین دوره های آمادگی آزمون زبان دکتری, استادان رشته تعلیم و تربیت و آزمون سازی زبان با استفاده از روش کیفی و ابزارهای مصاحبه (گروهی و فردی) جمع آوری داده شد. بر پایه روش کیفی تحلیل محتوا, الگوهای یافت شده در مجموعه داده ها بر اساس قواعد از پیش تعیین شده بررسی محتوا و با رعایت ویژگی های پژوهش ارائه می گردند. یافته های پژوهش نشان داد که آزمون فعلی, از نظر شرکت کنند گان, نیازمند دگرگونی های گاه اساسی در ابعاد محتوا, شیوه برگزاری و ضریب اختصاصی آزمون می باشد. علاوه بر ارائه نتایج به دست آمده, در پایان پیشنهاداتی نیز ارائه و دلالت ها, چالش ها و ملزومات اجرایی سازی آن ها بیان شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هماوندی، مهربان، کیانی، غلامرضا، غفارثمر، رضا، و اکبری، رامین. (1395). بررسی میزان روایی آزمون زبان انگلیسی کنکور دکتری با استفاده از چارچوب بررسی سازه استدلال محور. جستارهای زبانی، 7(1 (29) )، 237-251. SID. https://sid.ir/paper/506727/fa

    Vancouver: کپی

    هماوندی مهربان، کیانی غلامرضا، غفارثمر رضا، اکبری رامین. بررسی میزان روایی آزمون زبان انگلیسی کنکور دکتری با استفاده از چارچوب بررسی سازه استدلال محور. جستارهای زبانی[Internet]. 1395؛7(1 (29) ):237-251. Available from: https://sid.ir/paper/506727/fa

    IEEE: کپی

    مهربان هماوندی، غلامرضا کیانی، رضا غفارثمر، و رامین اکبری، “بررسی میزان روایی آزمون زبان انگلیسی کنکور دکتری با استفاده از چارچوب بررسی سازه استدلال محور،” جستارهای زبانی، vol. 7، no. 1 (29) ، pp. 237–251، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button