مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شخصیت برند سیاسی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی: شهروندان منطقه پنج شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 162

چکیده

 امروزه مشارکت سیاسی افراد در امر انتخابات یکی از دغدغه های مهم نظام های دموکرات در عرصه سیاسی است, به همین دلیل فعالان این عرصه به دنبال عواملی مرتبط با این پدیده هستند تا بتوانند کم و کیف تاثیرات این عوامل را بر این مهم بیابند. در این راستا هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر عواملی همچون تبلیغات, اقدامات حزبی, حامیان مشهور و رخدادهای سیاسی بر شخصیت برند سیاسی به عنوان عامل میانجی در تاثیرگذاری بر مشارکت سیاسی رای دهندگان است. روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بوده که به صورت پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل شهروندان منطقه 5 شهر تهران است که در نهایت با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 386 نمونه برای تحلیل مورد استفاده قرارگرفته است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل 8.54 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که تبلیغات, اقدامات حزبی, حامیان مشهور و رخدادهای سیاسی بر شخصیت برند سیاسی اثر مثبت و معناداری دارد, همچنین شخصیت برند سیاسی بر مشارکت سیاسی رأی دهندگان اثر مثبت و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نرگسیان، عباس، و امینی کسبی، حسین. (1394). تاثیر شخصیت برند سیاسی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی: شهروندان منطقه پنج شهر تهران). تحقیقات بازاریابی نوین، 5(2 (پیاپی 17) )، 147-162. SID. https://sid.ir/paper/506838/fa

    Vancouver: کپی

    نرگسیان عباس، امینی کسبی حسین. تاثیر شخصیت برند سیاسی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی: شهروندان منطقه پنج شهر تهران). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(2 (پیاپی 17) ):147-162. Available from: https://sid.ir/paper/506838/fa

    IEEE: کپی

    عباس نرگسیان، و حسین امینی کسبی، “تاثیر شخصیت برند سیاسی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی: شهروندان منطقه پنج شهر تهران)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 2 (پیاپی 17) ، pp. 147–162، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/506838/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button