Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

300
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

185
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تأثیر بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند باشگاه­ های لیگ برتر فوتبال ایران بود. این پژوهش باتوجه به هدف, کاربردی و از جنبه روش, توصیفی-پیمایشی است. جامعه ی آماری پژوهش کلیه ی هواداران تیم های حاضر در هفدهمین دوره ی لیگ برتر فوتبال ایران (1397-1396) بودند که از رسانه­ های اجتماعی باشگاه استفاده کرده بودند. جهت گردآوری داده­ ها از پرسش­ نامه استفاده شد. از بین 1256 پرسش­ نامه­ دریافتی, 979 پرسش­ نامة تأیید و برای انجام پژوهش به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسش­ نامه­ ها توسط اساتید حوزه بازاریابی و رسانه, روایی سازه آنها با تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی, مورد تأیید قرار گرفت. با استفاده از آلفای کرونباخ نیز ضریب پایایی پرسش­ نامه­ های «ارزش ویژه برند» و «بازاریابی در رسانه­ های اجتماعی» به ترتیب 89/0 و 95/0 به دست آمد. در این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی شامل t مستقل, تحلیل واریانس یک­ طرفه و مدل­ یابی معادلات ساختاری, به کمک نرم افزار لیزرل, استفاده شد. نتایج نشان داد بجز وضعیت تأهل, سایر ویژگی­ های فردی (داشتن کارت هواداری, سن و مدرک تحصیلی) تفاوت معناداری در ادراک هواداران از ارزش ویژه برند ایجاد کرده است. همچنین یافته ها نشان­ دهندة تأثیر مثبت و معنادار بازاریابی در رسانه­ های اجتماعی بر ارزش ویژه برند باشگاه­ های فوتبال لیگ برتر بود. در نهایت می­ توان گفت استفاده از نتایج این تحقیق به مدیران ورزشی در صنعت فوتبال جهت مدیریت برند تیم و توسعه روابط قوی و پایدار با هواداران برای ارتقای ارزش ویژه برند باشگاه­ های آنها از طریق رسانه­ های اجتماعی کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عموزاده، زهرا، حسینی، محمدسلطان، نادریان جهرمی، مسعود، و سلیمی، مهدی. (1399). بررسی تأثیر بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 19(48 )، 29-55. SID. https://sid.ir/paper/507160/fa

    Vancouver: کپی

    عموزاده زهرا، حسینی محمدسلطان، نادریان جهرمی مسعود، سلیمی مهدی. بررسی تأثیر بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1399؛19(48 ):29-55. Available from: https://sid.ir/paper/507160/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عموزاده، محمدسلطان حسینی، مسعود نادریان جهرمی، و مهدی سلیمی، “بررسی تأثیر بازاریابی در رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 19، no. 48 ، pp. 29–55، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا