مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,060
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی کمک طلبی تحصیلی توسط باورهای هوشی با واسطه گری احساسات شرم و گناه

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, ارائه یک مدل علی از کمک طلبی تحصیلی و باورهای هوشی براساس نقش واسطه گری احساسات شرم و گناه به روش تحلیلِ مسیر است. روش: شرکت کنندگان این پژوهش شامل 213 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان لردگان بوده اند که به روش خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های باورهای هوشی (عبدالفتاح و یتس, 2006), مقیاس گرایش به شرم و گناه (کوهن, وولف, پنتر و اینسکو, 2011) و مقیاس رفتار کمک طلبی (ریان و پینتریچ, 1997) پاسخ دادند. مدل پیشنهادی پژوهش, با استفاده از تحلیل مسیر آزمون شد. یافته ها نشان داد باور هوشی افزایشی هم به طورمستقیم و هم با واسطه گری احساس گناه, پیش بینی کننده مثبت معنادار رفتار پذیرش کمک طلبی تحصیلی است. همچنین باور هوشی ذاتی به طورمستقیم و با واسطه گری احساس شرم, اجتناب از کمک طلبی تحصیلی را به طور مثبت پیش بینی کرد.نتیجه گیری: در مجموع براساس نتایج پژوهش حاضر, کمک طلبی تحصیلی تحت تاثیر باورهای هوشی و هیجانات اخلاقی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری طلب، محمد، و خرمایی، فرهاد. (1395). پیش بینی کمک طلبی تحصیلی توسط باورهای هوشی با واسطه گری احساسات شرم و گناه. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 5(15 )، 86-100. SID. https://sid.ir/paper/507527/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری طلب محمد، خرمایی فرهاد. پیش بینی کمک طلبی تحصیلی توسط باورهای هوشی با واسطه گری احساسات شرم و گناه. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1395؛5(15 ):86-100. Available from: https://sid.ir/paper/507527/fa

    IEEE: کپی

    محمد قنبری طلب، و فرهاد خرمایی، “پیش بینی کمک طلبی تحصیلی توسط باورهای هوشی با واسطه گری احساسات شرم و گناه،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 5، no. 15 ، pp. 86–100، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507527/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button