مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ماژول های سیستم مدیریت دانش برای جاری سازی مدیریت دانش 2.0 در سازمان

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 82

کلیدواژه

روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)Q2

چکیده

 در پژوهش حاضر با هدف طراحی سیستم مدیریت دانش سازمانی مبتنی بر ابزارهای وب 2.0 (سیستم مدیریت دانش 2.0), تلاش شده با ارزیابی ماژول های سیستم های مدیریت دانش به پیاده سازی و اجرای هر چه بهتر مدیریت دانش 2.0 در سازمان کمک گردد. در این راستا با بررسی ادبیات موجود در زمینه مدیریت دانش 2.0 و ابزارهای وب 2.0, چهار بعد (ویژگی ) مدیریت دانش 2.0 استخراج شده و پس از بررسی چند سیستم مدیریت دانش و شبکه اجتماعی سازمانی, 19 ماژول اصلی و تاثیرگذار در مدیریت دانش انتخاب شد. درنهایت با دسته بندی ماژول ها در چهار بعد استخراجی, با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی, ماژول ها در هر بعد رتبه بندی شده و بر اساس وزن نهایی, تمامی ماژول ها به ترتیب اهمیت در اجرای مدیریت دانش 2.0 در سازمان رتبه بندی شدند. یافته ها نشان می دهد که «همکاری» به عنوان مهم ترین ویژگی در مدیریت دانش 2.0 و پس از آن ایجاد «پیوند» مورد تاکید است؛ همچنین, ماژول های «ارائه ایده», «مخزن دانش», «ارائه نقشه دانشی», «ایجاد گروه», «پروژه» و «ارائه بازخورد» به ترتیب به عنوان شش ماژول دارای اولویت در طراحی سیستم مدیریت دانش 2.0 شناخته شده است. با توجه به اهمیت بعد «همکاری» در مدیریت دانش 2.0, ماژول های مربوط به آن نیز در میان 5 ماژول برتر قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رام پناهی، نعیمه، نظافتی، نوید، و سیادت، سیدحسین. (1394). ارزیابی ماژول های سیستم مدیریت دانش برای جاری سازی مدیریت دانش 2.0 در سازمان. چشم انداز مدیریت دولتی، -(23 )، 55-82. SID. https://sid.ir/paper/507641/fa

    Vancouver: کپی

    رام پناهی نعیمه، نظافتی نوید، سیادت سیدحسین. ارزیابی ماژول های سیستم مدیریت دانش برای جاری سازی مدیریت دانش 2.0 در سازمان. چشم انداز مدیریت دولتی[Internet]. 1394؛-(23 ):55-82. Available from: https://sid.ir/paper/507641/fa

    IEEE: کپی

    نعیمه رام پناهی، نوید نظافتی، و سیدحسین سیادت، “ارزیابی ماژول های سیستم مدیریت دانش برای جاری سازی مدیریت دانش 2.0 در سازمان،” چشم انداز مدیریت دولتی، vol. -، no. 23 ، pp. 55–82، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507641/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button