Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,667
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

523
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رابطه گسترش رسانه ها و خانواده گرایی (مطالعه موردی؛ شهر اصفهان) (رسانه ها و خانواده گرایی)

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 19

چکیده

 زمینه و هدف: خانواده گرایی یکی از ارزش های مهم فرهنگی است که در فرهنگ های مختلف متفاوت است. این ارزش در جریان مدرنیته تحت تاثیر تحولات صورت گرفته در نظام های فرهنگی و اجتماعی قرارگرفته که در نتیجه آن, خانواده گرایی و همچنین خانواده دچار تغییر و تحول شده است. از جمله پیامدهای مدرنیته, گسترش رسانه ها است. امروزه ارزش های جدید در قالب اشکال نمادین توسط رسانه ها به درون خانه های مردم نفوذ کرده که منجر به تغییر در نظام ارزشی جامعه شده است. این پژوهش در صدد است به بررسی تاثیر گسترش رسانه ها بر خانواده گرایی در شهر اصفهان بپردازد.روش: این تحقیق با استفاده از روش پیمایشی انجام شده و جامعه آماری, ساکنان شهر اصفهان هستند که با فرمول کوکران برای جمعیت های بزرگ, حجم نمونه برابر 665 نفر تعیین که بر اساس نمونه گیری سهمیه ای مبتنی بر محل سکونت انتخاب شدند. داده ها با کمک پرسشنامه استاندارد خانواده گرایی و پرسشنامه محقق ساخته در خصوص رسانه ها جمع آوری و با کمک نرم افزار 22 spss و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته ها: بین گسترش رسانه ها و خانواده گرایی رابطه وجود دارد. افزایش کمیت استفاده از رسانه موجب می شود تا میزان خانواده گرایی کاهش و از طرفی بین کیفیت استفاده از رسانه و خانواده گرایی نیز رابطه همبستگی مستقیم وجود داشته و آن را تحت تاثیر قرار می دهد.نتیجه گیری: پژوهش حاضر نشان داد با گسترش رسانه ها و افزایش میزان نفوذ آن به درون خانه ها, میزان استفاده از آن توسط افراد روند رو به رشدی داشته و ملاحظه شد بین کمیت و کیفیت استفاده از رسانه با خانواده گرایی رابطه مستقیم وجود دارد؛ به گونه ای که با افزایش مصرف رسانه, خانواده گرایی کاهش می یابد که این امر می تواند خانواده را در معرض تهدید قرار دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امامی، پریرخ، هاشمیان فر، سیدعلی، و حقیقتیان، منصور. (1396). تبیین رابطه گسترش رسانه ها و خانواده گرایی (مطالعه موردی؛ شهر اصفهان) (رسانه ها و خانواده گرایی). پژوهش های انتظامی - اجتماعی زنان و خانواده، 5(1 )، 5-19. SID. https://sid.ir/paper/507819/fa

    Vancouver: کپی

    امامی پریرخ، هاشمیان فر سیدعلی، حقیقتیان منصور. تبیین رابطه گسترش رسانه ها و خانواده گرایی (مطالعه موردی؛ شهر اصفهان) (رسانه ها و خانواده گرایی). پژوهش های انتظامی - اجتماعی زنان و خانواده[Internet]. 1396؛5(1 ):5-19. Available from: https://sid.ir/paper/507819/fa

    IEEE: کپی

    پریرخ امامی، سیدعلی هاشمیان فر، و منصور حقیقتیان، “تبیین رابطه گسترش رسانه ها و خانواده گرایی (مطالعه موردی؛ شهر اصفهان) (رسانه ها و خانواده گرایی)،” پژوهش های انتظامی - اجتماعی زنان و خانواده، vol. 5، no. 1 ، pp. 5–19، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507819/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button