مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

821
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

336
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه فرهنگ رشته ای با انواع فرهنگ های دانشگاهی در دانشگاه تبریز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در دهه اخیر یکی از عوامل موثر بر موفقیت سازمان های دانشگاهی, فرهنگ دانشگاهی بوده است که توجه اندیشمندان جامعه شناسی سازمان و مدیریت را به خود مشغول کرده است. در عصر دانش از متولیان امور دانشگاهی انتظار می رود با سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ دانشگاهی ضمن شناسایی و خلق روش های تولید علم در جهت ترفیع مشکلات جامعه و صنعت, نقش فعالی را ایفا نمایند. بر این اساس, هدف اصلی مقاله حاضر بررسی رابطه بین فرهنگ رشته ای با انواع فرهنگ های دانشگاهی است. لذا محققان درصدند با الهام از تئوری های برگ کوئیست , تونی برچر و... پیوندهای پنهان این دو را مکشوف سازند. روش تحقیق, پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش حاضر در برگیرنده اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز به تعداد 690 نفر است که از این تعداد, 156 نفر بر اساس فرمول کوکران و به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند. روش آماری مورد استفاده شامل آزمون تفاوت میانگین و رگرسیون چند متغیره بوده است. کلیه آمارها و اطلاعات تحقیق حاضر (به دست آمده از پرسشنامه), از طریق نرم افزار Spss17, تحلیل است. نتایج حاکی از آن است که تفاوت میانگین فرهنگ دانشگاهی حاکم بر دانشکده های مختلف دانشگاه تبریز معنادار است. همچنین مشخص گردید که فرهنگ مشارکت پذیر با ویژگی های بارزی همچون: تولید و تفسیر دانش, پژوهش های مورد حمایت هیات علمی, آزادی عمل دانشگاهی, امکان مطالعه استادان در حوزه تخصصی خود, تسلط عقلانیت, استقلال و فرهنگ حاکم بوده است. نهایت امر اینکه توان متغیرهای مستقل مورد استفاده در تبیین واریانس متغیر وابسته 34.5 درصد بوده است. مابقی, مربوط به تاثیر سایر متغیرها بوده که در تحقیق حاضر مطمح نظر محققان نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظفری، فاروق امین، عباس زاده، محمد، و رضایی فرهادآباد، رجب. (1394). بررسی رابطه فرهنگ رشته ای با انواع فرهنگ های دانشگاهی در دانشگاه تبریز. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 26(4 (پیاپی 60) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/507899/fa

    Vancouver: کپی

    مظفری فاروق امین، عباس زاده محمد، رضایی فرهادآباد رجب. بررسی رابطه فرهنگ رشته ای با انواع فرهنگ های دانشگاهی در دانشگاه تبریز. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)[Internet]. 1394؛26(4 (پیاپی 60) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/507899/fa

    IEEE: کپی

    فاروق امین مظفری، محمد عباس زاده، و رجب رضایی فرهادآباد، “بررسی رابطه فرهنگ رشته ای با انواع فرهنگ های دانشگاهی در دانشگاه تبریز،” جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، vol. 26، no. 4 (پیاپی 60) ، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507899/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button