مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

951
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادبیات کودک در برنامه درسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه های ایران

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 81

چکیده

 در این مقاله, پس از ذکر چالش های موجود در آموزش زبان و ادبیات خارجی در محیط غیر بومی, پیشنهاد می شود که با توجه به ویژگی ها و ظرفیت های ادبیات کودک از آن در آموزش زبان خارجی بهره گرفته شود, به ویژه آنگاه که آموختن ادبیات خارجی در نظر باشد. برای بیان روشن تر منظور, برنامه درسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه های ایران به اختصار توصیف و به جای خالی ادبیات کودک در آن اشاره می شود. در ادامه, بعضی نظریه ها و پژوهش ها که توجیه کننده استفاده از ادبیات کودک در آموزش زبان خارجی هستند ذکر می گردد. سپس از گنجاندن ادبیات کودک در برنامه آموزشی رشته زبان و ادبیات انگلیسی دفاع و بیان می شود که توجه حساب شده به ادبیات کودک, هم در سطح دروس پایه و هم دروس تخصصی, پاسخگوی بخش بزرگی از نیازهای آموزشی دانشجویان این رشته است و به ارتقای کیفی آموزش در این رشته کمک می کند. هدف اصلی مقاله آن است که نشان دهد به کار گرفتن نظام مند ادبیات کودک در آموزش زبان و ادبیات انگلیسی به خارج شدن آن از حالت ناپایدار و ناکارآمد کمک می کند و به عمق, پایداری و معنادارتر شدن آموخته های فراگیرندگان این حوزه می انجامد. در پایان, به پاره ای از نقاط ضعف و محدودیت های این پیشنهاد و تنگناهای احتمالی اجرای آن اشاره می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرجامی، هادی. (1395). ادبیات کودک در برنامه درسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه های ایران. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 20(39 )، 64-81. SID. https://sid.ir/paper/507909/fa

    Vancouver: کپی

    فرجامی هادی. ادبیات کودک در برنامه درسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه های ایران. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی[Internet]. 1395؛20(39 ):64-81. Available from: https://sid.ir/paper/507909/fa

    IEEE: کپی

    هادی فرجامی، “ادبیات کودک در برنامه درسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه های ایران،” پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، vol. 20، no. 39 ، pp. 64–81، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button