Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,364
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

499
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در بانک مهراقتصاد تهران

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 101

چکیده

 هدف همه موسسات خدماتی از جمله بانک ها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت به مشتریان است. مشتریان تضمین کننده بقا بانک ها هستند و از آنجا که سازمان های ارائه دهنده خدمات مالی و به ویژه بانک ها در محیطی با محصولات غیر متمایز فعالیت می کنند, اعتماد سازی مشتریان در آن ها به عنوان اولین سلاح رقابت شناخته می شود. هدف از این تحقیق, ارائه مدل عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در بانک مهر اقتصاد می باشد و اعتماد سازی مشتریان در پنج بعد (صداقت, ثبات, شایستگی, رک و راست بودن و وفاداری) مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق از نوع کاربردی و نیز توصیفی/پیمایشی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش, مشتریان شعب بانک مهر اقتصاد در شهر تهران می باشد. از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 نفر تعیین شده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بوده که روایی آن با استفاده از روش روایی محتوایی و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ با ضریب 0.95 مورد تائید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شده و 247 نفر به سوالات تحقیق پاسخ دادند. نتایج آزمونT حاکی از از وجود تاثیر مثبت و معنادار بین تمام ابعاد متغیر مستقل و وابسته بود. نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیره نشان داد که از بین ابعاد متغیر مسقل, وفاداری بیشترین سهم را در تبیین تغییرات اعتمادسازی مشتریان دارد. نهایتا, آزمون میانگین یک جامعه نشان داد تمام ابعاد اعتماد, در این بانک از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طوطیان اصفهانی، صدیقه، طیاران، شهرزاد، و اسفندیاری، علیرضا. (1394). ارائه مدل عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در بانک مهراقتصاد تهران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 12(37)، 83-101. SID. https://sid.ir/paper/508492/fa

    Vancouver: کپی

    طوطیان اصفهانی صدیقه، طیاران شهرزاد، اسفندیاری علیرضا. ارائه مدل عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در بانک مهراقتصاد تهران. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1394؛12(37):83-101. Available from: https://sid.ir/paper/508492/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه طوطیان اصفهانی، شهرزاد طیاران، و علیرضا اسفندیاری، “ارائه مدل عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در بانک مهراقتصاد تهران،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 12، no. 37، pp. 83–101، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/508492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا