مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

505
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چارچوبی برای شناسایی و گروه بندی ابزارهای تسهیم دانش: (مورد مطالعه: گروه مپنا)

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 54

چکیده

 سازمان ها امروزه به دنبال تجمیع و افزایش منابع دانشی در سطح سازمان (میان کارکنان و گروه های کاری) هستند. در این مقاله به دنبال ارائه چارچوبی برای شناسایی و گروه بندی سازوکار های نشر دانش هستیم که به یادگیری و استفاده از تجارب و تخصص کارکنان درگیر در پروژه ها کمک می کند. بر این اساس به معرفی چارچوبی برای مقایسه سازوکار های نشر دانش که به طور عموم در سازمان های پروژه محور استفاه می شود, می پردازیم. بسیاری از تحقیقات صورت گرفته در این زمینه تنها به یک بعد از سازوکار های نشر دانش, یعنی سازوکار های کدگذاری شده در مقابل شخصی سازی پرداخته اند. سازوکار های شخصی سازی اغلب غیررسمی بوده و کاربرد اختصاصی دارند. در مقابل سازوکار های کدگذاری شده رسمی و شامل پایگاه های داده الکترونیکی هستند.در این مقاله به بررسی دو بعد "سازوکار های کدگذاری شده در مقابل سازوکار های شخصی سازی" و "سازوکار های فردی در مقابل اجتماعی" در قالب یک ماتریس پرداخته شده است که سپس نحوه تعامل این سازوکار ها با یکدیگر تشریح می شود. سازوکار های نشر دانش فردی غیررسمی و غیر ساخت یافته اند. در مقابل سازوکارهای نشر دانش اجتماعی رسمی, ساخت یافته و توأم با امور روزمره سازمانی هستند. در ادامه با شناسایی سازوکار های نشر دانش در گروه مپنا و با توجه به ویژگی های سازمانی از جمله اندازه سازمان و پراکندگی جغرافیایی و ماهیت وظیفه ای, به گروه بندی سازوکارهای نشر دانش در قالب چارچوب مذکور پرداخته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقوی فرد، سیدمحمدتقی، آقاخانی، نرگس، و رضایی نور، جلال. (1394). چارچوبی برای شناسایی و گروه بندی ابزارهای تسهیم دانش: (مورد مطالعه: گروه مپنا). پژوهش های مدیریت در ایران، 19(3)، 31-54. SID. https://sid.ir/paper/508529/fa

    Vancouver: کپی

    تقوی فرد سیدمحمدتقی، آقاخانی نرگس، رضایی نور جلال. چارچوبی برای شناسایی و گروه بندی ابزارهای تسهیم دانش: (مورد مطالعه: گروه مپنا). پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1394؛19(3):31-54. Available from: https://sid.ir/paper/508529/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدتقی تقوی فرد، نرگس آقاخانی، و جلال رضایی نور، “چارچوبی برای شناسایی و گروه بندی ابزارهای تسهیم دانش: (مورد مطالعه: گروه مپنا)،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 19، no. 3، pp. 31–54، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/508529/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button