مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عملکرد مرور دانشجویان در محیط وب برحسب تجربه و سطح کامل بودن مدل ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, شناخت نقش مدل های ذهنی دانشجویان کارشناسی دانشگاه شیراز در فرایند مرور در وب سایت های فروش کالا با توجه به میزان تجربه آنهاست. روش شناسی: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است.نمونه مورد مطالعه شامل 90 دانشجوی داوطلب دانشگاه شیراز است. ابزار گردآوری داده ها شامل یک پرسش نامه محقق ساخته برای تعیین میزان تجربه و سطح کامل بودن مدل ذهنی کاربران و ضبط و مشاهده فایل های ثبت رخداد به منظور استخراج عملکرد مرور (میزان موفقیت و زمان) بود.یافته ها: یافته ها نشان داد بین کاربران با سطوح متفاوت کامل بودن مدل ذهنی از حیث میزان موفقیت در مرور, تفاوت معناداری وجود دارد.کاربرانی که مدل ذهنی کامل تری دارند بیشترین موفقیت و کاربران با مدل ذهنی ناقص, کمترین میزان موفقیت را دارند. از سوی دیگر, بین گروه های باتجربه و بی تجربه از نظر عملکرد مرور تفاوت وجود دارد, به طوری که کاربران باتجربه نسبت به کاربران بی تجربه در مدت زمان کمتری به موفقیت بیشتر در مرور دست می یابند. در گروه بندی افراد از نظر تلفیق تجربه و مدل ذهنی, نتایج نشان داد کاربران باتجربه با مدل ذهنی کامل, بیشترین و کاربران مبتدی با مدل ذهنی ناقص, کمترین موفقیت را در مرور دارند. ارزش/ اصالت: با وجود اهمیت شناخت وضعیت و سطح کامل بودن مدل ذهنی کاربران از قابلیت ها و ویژگی های مرور, این مساله کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقاری، مریم، میرزابیگی، مهدیه، و ستوده، هاجر. (1396). بررسی عملکرد مرور دانشجویان در محیط وب برحسب تجربه و سطح کامل بودن مدل ذهنی. کتابداری و اطلاع رسانی، 20(4 (پیاپی 80) )، 80-105. SID. https://sid.ir/paper/509202/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقاری مریم، میرزابیگی مهدیه، ستوده هاجر. بررسی عملکرد مرور دانشجویان در محیط وب برحسب تجربه و سطح کامل بودن مدل ذهنی. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1396؛20(4 (پیاپی 80) ):80-105. Available from: https://sid.ir/paper/509202/fa

    IEEE: کپی

    مریم ذوالفقاری، مهدیه میرزابیگی، و هاجر ستوده، “بررسی عملکرد مرور دانشجویان در محیط وب برحسب تجربه و سطح کامل بودن مدل ذهنی،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 20، no. 4 (پیاپی 80) ، pp. 80–105، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/509202/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button