مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش های مرزی بر کیفیت کارایی و عملکرد کارکنان مرزبانی ناجا

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 210

کلیدواژه

ارزشیابی رفتار (تغییر رفتار)Q2

چکیده

 زمینه و هدف: در حال حاضر آموزش کارکنان در همه سازمان ها و نهادها از جایگاه خاصی برخوردار بوده و آموزش های مرزی با توجه به نوع و ماهیت ماموریت های فرماندهی مرزبانی ناجا از ویژگی های خاص علمی و مهارتی برخوردار می باشد. همچنین آموزش های مهارتی که توام باتجربه و عمل می باشد نقش به سزایی در تکمیل فرایند یادگیری و موفقیت یگان های عملیاتی بر عهده دارد, بر این اساس هدف این مطالعه بررسی تاثیر آموزش های علمی و مهارتی بر کارایی کارکنان فرماندهی مرزبانی ناجا می باشد.روش: این پژوهش توصیفی و از نوع زمینه یابی (پیمایشی) است. جامعه آماری را کلیه کارکنان فرماندهی مرزبانی ناجا تشکیل می دهند که تعداد 370 نفر از آن ها به عنوان حجم نمونه مکفی با استفاده از روش نمونه تصادفی – طبقه ای و فرمول کوکران انتخاب شده اند. ابزار مورداستفاده در این پژوهشپرسشنامه محقق ساخته 30 سوالی در سه دسته واکنش, یادگیری, رفتار (تغییر رفتار) است که در طیف لیکرت 5 گزینه ای اندازه گیری شده است و دارای ضریب اعتبار 95% است.یافته ها و نتایج: به منظور تجزیه وتحلیل داده های حاصله از پرسشنامه از مدل آماری t تک گروهی,t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شده است و درنهایت تجزیه وتحلیل داده ها نشان داده است که تاثیر آموزش های دانشکده علوم و فنون مرز بر کارایی کارکنان بر اساس مدل کرک پاتریک در سطح بالاتر از حد متوسط بوده و از تاثیر بالایی برخوردار است. یافته های پژوهش حاضر حاکی از آن است که متصدیان امر آموزش دانش مرزی باید از پرداختن صرف به مبانی نظری دروس پرهیز نموده و آموزش های خود را در محیط واقعی و مشابه مناطق عملیاتی و محل های ماموریت اجرا نمایند این امر از سویی الزامات و سازوکارهای خاص خود را می خواهد و از سوی دیگر حمایت های همه جانبه مادی و معنوی و پشتیبانی رده بهره بردار (فرماندهی مرزبانی ناجا) را می طلبد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قائدرحمتی، ابراهیم، و اسدی فرد، محمد. (1396). تاثیر آموزش های مرزی بر کیفیت کارایی و عملکرد کارکنان مرزبانی ناجا. پژوهشنامه مطالعات مرزی، 5(3 (مسلسل 17) )، 187-210. SID. https://sid.ir/paper/511537/fa

    Vancouver: کپی

    قائدرحمتی ابراهیم، اسدی فرد محمد. تاثیر آموزش های مرزی بر کیفیت کارایی و عملکرد کارکنان مرزبانی ناجا. پژوهشنامه مطالعات مرزی[Internet]. 1396؛5(3 (مسلسل 17) ):187-210. Available from: https://sid.ir/paper/511537/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم قائدرحمتی، و محمد اسدی فرد، “تاثیر آموزش های مرزی بر کیفیت کارایی و عملکرد کارکنان مرزبانی ناجا،” پژوهشنامه مطالعات مرزی، vol. 5، no. 3 (مسلسل 17) ، pp. 187–210، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511537/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button