Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,027
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

455
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین الگوی اعتماد در بانکداری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 55

چکیده

 اعتماد, لازمه بازاریابی خدماتی برای حفظ روابط بین مشتریان و ارائه دهندگان خدمت است, زیرا مشتریان اغلب قبل از تجربه واقعی خدمت, مجبور به اخذ تصمیم برای خرید هستند. یکی از راه های جذب و حفظ مشتریان, به ویژه در حوزه بانکداری الکترونیکی, ایجاد اعتماد در آن ها نسبت به خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط بانک ها است. پژوهشگران در این پژوهش درصدد طراحی و تبیین الگوی اعتماد مشتریان به بانکداری الکترونیکی هستند تا بتوان علاوه بر شناخت عوامل موثر بر اعتماد مشتریان, میزان اعتماد آن ها را نسبت به این گونه خدمات نیز سنجید. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه جمع آوری شد و با استفاده از الگو معادلات ساختاری با نرم افزار LISREL 8.54 مورد آزمون قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان بانک های خصوصی و دولتی کشور است که در زمستان 93 از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کرده اند. به منظور جمع آوری داده ها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده, از 600 مشتری نمونه گیری به عمل آمد. نتایج نشان داد که امنیت ادراک شده, حفظ حریم خصوصی, سازگاری, سهولت استفاده و سودمندی ادراک شده تاثیر معنا داری بر اعتماد مشتریان به بانکداری الکترونیکی دارند, به علاوه, اعتماد سبب کاهش ریسک ادراک شده, ایجاد نگرش مطلوب, تمایل به پذیرش خدمات بانکداری الکترونیکی و درنتیجه استفاده واقعی از این خدمات می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قره چه، منیژه، حسینی، سیدمحمود، مانیان، امیر، و محمدی، خسرو. (1396). طراحی و تبیین الگوی اعتماد در بانکداری الکترونیکی. چشم انداز مدیریت دولتی، -(30 )، 35-55. SID. https://sid.ir/paper/511926/fa

    Vancouver: کپی

    قره چه منیژه، حسینی سیدمحمود، مانیان امیر، محمدی خسرو. طراحی و تبیین الگوی اعتماد در بانکداری الکترونیکی. چشم انداز مدیریت دولتی[Internet]. 1396؛-(30 ):35-55. Available from: https://sid.ir/paper/511926/fa

    IEEE: کپی

    منیژه قره چه، سیدمحمود حسینی، امیر مانیان، و خسرو محمدی، “طراحی و تبیین الگوی اعتماد در بانکداری الکترونیکی،” چشم انداز مدیریت دولتی، vol. -، no. 30 ، pp. 35–55، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/511926/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا