Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

689
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

275
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پارادایم نظریه ای وفادارسازی کاربران کتابخانه های عمومی

صفحات

 صفحه شروع 122 | صفحه پایان 142

چکیده

 هدف: هدف از انجام این پژوهش تبیین مدل پارادایم نظری وفادارسازی مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی کرمان است. روش: این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش نظریه زمینه ای انجام گرفت. شیوه گردآوری اطلاعات مصاحبه عمیق است که پس از گفتگو با 18 نفر از اعضای کتابخانه های عمومی شهر کرمان, اشباع نظری تحقق یافت. برای تحلیل داده ها از روش کدگذاری نظری و تحلیل محتوای مصاحبه ها استفاده شد.یافته ها: حاصل یافته های این پژوهش مدل پارادایم نظریه ای مشتمل بر شش بخش شامل پدیده اصلی, شرایط علی, زمینه ها, راهبرد ها, مداخله گرها و پیامدهاست. هر یک از این بخش ها شامل مقوله ها و زمینه هایی است که از مصاحبه عمیق با جامعه پژوهش به دست آمده و شامل موارد مختلف است. در مدل حاصل مقوله اصلی, پدیده وفادارسازی مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی شهر کرمان است و از شرایط علی به سمت پدیده اصلی پژوهش ارتباط داده شده است. این بدان معناست که شرایط گوناگونی در شکل گیری این پدیده نقش دارد. نتیجه گیری: کتابخانه ها همانند سایر سازمان های خدماتی باید به اجرای برنامه های وفاداری بپردازند. برخی از کاربران ممکن است پس از چندبار استفاده از خدمات یک کتابخانه نسبت به آن وفادار شوند و یا هرگز برای استفاده از خدمات کتابخانه به آن رجوع نکنند. نتایج این پژوهش نشان داد «رعایت اصول اخلاقی و انسانی در مواجهه با مراجعه کننده» نقش اساسی در فرایند وفادارسازی دارد و عامل اساسی در جذب مشتری است. همچنین عواملی مانند کیفیت خدمات, طراحی های داخلی مناسب, تامین منابع اطلاعاتی متنوع و به روز, بهره گیری از فضاهای مجازی باید مدنظر قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تاج الدینی، اورانوس، و امیرتیموری، محبوبه. (1396). پارادایم نظریه ای وفادارسازی کاربران کتابخانه های عمومی. کتابداری و اطلاع رسانی، 20(3 (پیاپی 79) )، 122-142. SID. https://sid.ir/paper/512422/fa

    Vancouver: کپی

    تاج الدینی اورانوس، امیرتیموری محبوبه. پارادایم نظریه ای وفادارسازی کاربران کتابخانه های عمومی. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1396؛20(3 (پیاپی 79) ):122-142. Available from: https://sid.ir/paper/512422/fa

    IEEE: کپی

    اورانوس تاج الدینی، و محبوبه امیرتیموری، “پارادایم نظریه ای وفادارسازی کاربران کتابخانه های عمومی،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 20، no. 3 (پیاپی 79) ، pp. 122–142، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512422/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا