مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

329
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و رتبه بندی شاخص های منابع انسانی بخش سلامت (بیمارستان) با تأکید بر کیفیت خدمات مراقبتی

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 216

چکیده

 زمینه و هدف: سیاست گذاران بخش مراقبت های سلامتی, به دلیل انجام فعالیت منطبق بر خواسته های بیماران, تحت فشار بوده و همین عامل, عملکرد آنها در این حوزه را تحت الشعاع خود قرار داده است؛ به این منظور, مطالعه حاضر با هدف رتبه بندی شاخص های منابع انسانی بیمارستانی, انجام شده تا ضمن شناسایی انتظارات بیماران, به ارزیابی و اولویت بندی آنها پرداخته تا کیفیت ارائه خدمات در این بخش, مورد واکاوی قرار گیرد. روش شناسی: این مطالعه بر روی 150 نفر از بیماران بستری بیمارستان امام سجاد, با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی و کاربرد پرسش نامه ساعتی, انجام شد و تجزیه وتحلیل داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار آماری Expert Choice صورت گرفته است. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که ابعاد اصلی (شاخص های عملکردی) کیفیت خدمات مراقبت های بهداشتی و درمانی از دیدگاه بیماران به ترتیب رضایت بیمار (725/0), عملکرد خدمات پشتیبانی (0. 292), مراقبت های پرستاری (258/0) و مراقبت های درمانی (237/0) و از دیدگاه متخصصان شاخص های پاسخ گو بودن (94/0), حرفه ای بودن (22/0), قابلیت اطمینان (21/0), تضمین (078/0), یکدلی (036/0) و ملموس بودن (03/0), هستند. نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش, شاخص رضایت بیمار به عنوان مهم ترین شاخص در حیطه کیفیت خدمات در بخش مراقبت های بهداشتی و درمانی, شناخته شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متقی، سمیرا. (1397). بررسی و رتبه بندی شاخص های منابع انسانی بخش سلامت (بیمارستان) با تأکید بر کیفیت خدمات مراقبتی. مدیریت منابع در نیروی انتظامی، 6(3 )، 195-216. SID. https://sid.ir/paper/513030/fa

    Vancouver: کپی

    متقی سمیرا. بررسی و رتبه بندی شاخص های منابع انسانی بخش سلامت (بیمارستان) با تأکید بر کیفیت خدمات مراقبتی. مدیریت منابع در نیروی انتظامی[Internet]. 1397؛6(3 ):195-216. Available from: https://sid.ir/paper/513030/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا متقی، “بررسی و رتبه بندی شاخص های منابع انسانی بخش سلامت (بیمارستان) با تأکید بر کیفیت خدمات مراقبتی،” مدیریت منابع در نیروی انتظامی، vol. 6، no. 3 ، pp. 195–216، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button