Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

570
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

256
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراگیری زبان انگلیسی و هویت ملی در عصر جهانی سازی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 120

چکیده

 زمینه و هدف: مطرح شدن دیدگاه های تک فرهنگی در آموزش و گسترش فراگیری زبان انگلیسی به عنوان ابزار اصلی جهانی شدن نگرانی ها را افزایش داده است. این مقاله با هدف بررسی رابطه یادگیری زبان انگلیسی و شکل گیری هویت ملی به آسیب شناسی یک روند جهانی در میان زبان آموزان می پردازد. نتایج این تحقیق با روشنگری نسبت به نظریات متفاوت و معارض درباره تاثیر جهانی شدن بر هویت ملی افق دید بهتری ارائه می دهد. این تحقیق کوشیده است رابطه بین رشته تحصیلی, جنسیت و سن دانشجویان با هویت ملی و هم چنین رابطه رشته تحصیلی با سرمایه گذاری در فراگیری زبان انگلیسی را بررسی کند. روش: روش تحقیق پیمایشی و ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه و مصاحبه است. جامعه آماری, دانشجویان دانشگاه های شهید بهشتی و علامه طباطبایی است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 189 نفر محاسبه شد و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای اطلاعات جمع آوری و از ده درصد نمونه مصاحبه به عمل آمد. برای آزمون فرضیه های تحقیق, از آزمون تی مستقل, تحلیل واریانس و آزمون توکی استفاده شد. یافته ها: نتایج تفاوت قابل ملاحظه ای را در رویکرد دانشجویان نسبت به هویت ملی نشان ندادند, اما در میان دانشجویان با سابقه فراگیری زبان در موسسات زبان تفاوت قابل ملاحظه ای بین زبان آموزان سطوح پایین با سطوح پیشرفته تر مشاهده شد. هم چنین معنادار بودن تاثیر متغیرهای جنسیت و سن نقش عوامل زمینه ای و متغیرهای مستقل را نمایان کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قمری، محمدرضا. (1397). فراگیری زبان انگلیسی و هویت ملی در عصر جهانی سازی. مطالعات ملی، 19(4 (76) )، 105-120. SID. https://sid.ir/paper/513433/fa

    Vancouver: کپی

    قمری محمدرضا. فراگیری زبان انگلیسی و هویت ملی در عصر جهانی سازی. مطالعات ملی[Internet]. 1397؛19(4 (76) ):105-120. Available from: https://sid.ir/paper/513433/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا قمری، “فراگیری زبان انگلیسی و هویت ملی در عصر جهانی سازی،” مطالعات ملی، vol. 19، no. 4 (76) ، pp. 105–120، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513433/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا