مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

968
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تفاوت های جنسیتی در انگیزه های خرید الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 33

چکیده

 خرید مایحتاج زندگی, امری نیازمند صرف وقت و انرژی است. پژوهش ها نشان می دهد «انگیزه های خرید», به عنوان عامل اثرگذار بر رفتار خرید افراد, به سه گروه انگیزه های کاربردی, احساسی - اجتماعی, و هویتی دسته بندی می شود و جنسیت, یکی از سازه هایی است که می تواند بر متفاوت بودن میزان اهمیت عوامل یاد شده در افراد مختلف تاثیر گذارد.این پژوهش با مطرح کردن هفت فرضیه و یک سوال فرعی, به بررسی رابطه عامل جنسیت با انگیزه های خرید, جذابیت های ظاهری سایت, و نوع کالا پرداخته و انگیزه های کاربردی را, به عنوان تسهیل کننده, و انگیزه های احساسی - اجتماعی را, به عنوان عامل مانع در خرید الکترونیک, مورد آزمون قرار داده است. روش پژوهش شامل دو بخش کیفی و کمی است و جامعه آماری, خریداران اینترنتی زن و مرد سایت های ایرانی اند. برای آزمون فرضیه ها نیز, از آزمون های t برای دو گروه مستقل و c2 استفاده شد. نتایج پژوهش, با پذیرفتن یک فرضیه و رد کردن شش فرضیه دیگر, نشان می دهد که تنها بین انگیزه های احساسی - اجتماعی و جنسیت رابطه ای معنادار وجود دارد و این انگیزه ها برای زنان مهم تر از مردان است. بین جنسیت و انگیزه کاربردی و هویتی, و نیز بین جنسیت و جذابیت های ظاهری سایت و نوع کالا رابطه ای معنادار دیده نشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

لطیفی، فریبا، و غفاری، لیلا. (1387). بررسی تفاوت های جنسیتی در انگیزه های خرید الکترونیکی. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، 6(1)، 7-33. SID. https://sid.ir/paper/66031/fa

Vancouver: کپی

لطیفی فریبا، غفاری لیلا. بررسی تفاوت های جنسیتی در انگیزه های خرید الکترونیکی. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان([Internet]. 1387؛6(1):7-33. Available from: https://sid.ir/paper/66031/fa

IEEE: کپی

فریبا لطیفی، و لیلا غفاری، “بررسی تفاوت های جنسیتی در انگیزه های خرید الکترونیکی،” مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، vol. 6، no. 1، pp. 7–33، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66031/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button