مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه استفاده از فضای سایبر با گرایش دانش آموزان به خشونت

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 184

چکیده

 مقاله حاضر با هدف رابطه استفاده از فضای مجازی با گرایش دانش آموزان به خشونت با هدف سنجش تاثیر فضای مجازی در گرایش های پرخاشگرانه دانش آموزان صورت گرفته است. اهمیت این تحقیق از آنجا نشئت می گیرد که امروزه فضای مجازی تاثیرات نامطلوبی در بروز رفتارهای هیجانی پرخاشگرانه در بین دانش آموزان علیه دیگران به وجود آورده است. این فضا, علیرغم جذابیت ها, سرگرمی ها و پاسخ به کنجکاوی های علمی مانند فیلم و بازی های رایانه ای, روح و روان دانش آموزان را به مخاطره می اندازد. این تحقیق با روش توصیفی – پیمایشی با انتخاب جامعه آماری از دانش آموزان منطقه 22 تهران صورت گرفته است. همچنین, برای نمونه گیری ابتدا با محاسبه حجم نمونه از طریق معادله کوکران, تعداد 146 نفر انتخاب و نمونه ها با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای از سطح دبیرستان های منطقه انتخاب شدند. ابزار تحقیق نیز برای جمع آوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بوده که قبل از اجرا, اعتبار و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت که درنهایت, داده ها در دو بخش توصیف و آزمون فرضیه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان می دهد که نقش خانواده در کنترل گرایش به خشونت دانش آموزان بسیار موثر بوده و در رتبه اول قرار دارد, همچنین, فضای خشونت طلبی در اینترنت و بازی های اینترنتی نیز در افزایش خشونت طلبی دانش آموزان موثر بوده و در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. نتایج نشان می دهد عضویت دانش آموزان در گروه های استفاده کننده در اینترنت و استفاده از بازی های رایانه ای سبب گرایش آنان به خشونت می شود. از طرفی, کنترل و نظارت بر استفاده آنان از اینترنت و بازی های رایانه ای سبب کنترل خشونت در این گروه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خرازانی، سیدحمید. (1395). رابطه استفاده از فضای سایبر با گرایش دانش آموزان به خشونت. پژوهش های اطلاعاتی و جنایی، 11(1 (مسلسل 41) )، 161-184. SID. https://sid.ir/paper/513864/fa

    Vancouver: کپی

    خرازانی سیدحمید. رابطه استفاده از فضای سایبر با گرایش دانش آموزان به خشونت. پژوهش های اطلاعاتی و جنایی[Internet]. 1395؛11(1 (مسلسل 41) ):161-184. Available from: https://sid.ir/paper/513864/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمید خرازانی، “رابطه استفاده از فضای سایبر با گرایش دانش آموزان به خشونت،” پژوهش های اطلاعاتی و جنایی، vol. 11، no. 1 (مسلسل 41) ، pp. 161–184، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button