مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل اصل یاددهی- یادگیری در برنامه ریزی درسی با تاکید بر منابع اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 265 | صفحه پایان 291

چکیده

 هدف این پژوهش, تحلیل مولفه های اصل یاددهی-یادگیری با تاکید بر منابع اسلامی در برنامه ریزی درسی است. راهبرد یاددهی-یادگیری, جایگاهی ویژه در برنامه ریزی درسی دارد؛ به گونه ای که غفلت از آن و بی توجهی به مولفه های لازم برای شکل گیری فرایند مطلوب یاددهی-یادگیری, به میزانی قابل ملاحظه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان اثر می گذارد. این پژوهش ازنوع تحقیقات کاربردی است و جمع آوری داده های موردنیاز برای انجام دادن آن با استفاده از روش فیش برداری صورت گرفته و به منظور تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوای مضمون به شیوه توصیفی-تحلیلی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش, مجموعه ای از کتاب های اسلامی و روایی را شامل می شود و یافته های تحقیق نشان می دهد مولفه های اصل یاددهی-یادگیری برای برنامه ریزی درسی در منابع اسلامی بدین شرح اند: سودمندی و ارزشمندبودن علم؛ شیوه های یاددهی-یادگیری؛ عوامل موثر بر یادگیری؛ فرایند یاددهی-یادگیری.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویسی، غلامرضا، حاجی دنیادیده، هادی، و شرفی، نرجس. (1400). تحلیل اصل یاددهی- یادگیری در برنامه ریزی درسی با تاکید بر منابع اسلامی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9(16 )، 265-291. SID. https://sid.ir/paper/514204/fa

    Vancouver: کپی

    ویسی غلامرضا، حاجی دنیادیده هادی، شرفی نرجس. تحلیل اصل یاددهی- یادگیری در برنامه ریزی درسی با تاکید بر منابع اسلامی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام[Internet]. 1400؛9(16 ):265-291. Available from: https://sid.ir/paper/514204/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا ویسی، هادی حاجی دنیادیده، و نرجس شرفی، “تحلیل اصل یاددهی- یادگیری در برنامه ریزی درسی با تاکید بر منابع اسلامی،” علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، vol. 9، no. 16 ، pp. 265–291، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514204/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button