مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش و بررسی ارتباط سبک های تفکر و جهت گیری هدف با عملکرد تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 81

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف بررسی سبک های تفکر و جهت گیری هدف در دانشجویان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان انجام شده است. این تحقیق از نوع توصیفی همبستگی و که برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان کارشناسی رشته های کشاورزی دانشگاه های تهران, یاسوج, ایلام, شهید باهنر کرمان, و رازی کرمانشاه تشکیل می دادند که 247 نفر از آن ها به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون توصیفی و آزمون استنباطی و با بهره گیری از برنامه نرم افزاری اس.پی.اس.اس انجام شد. سبک های تفکر در 5 بعد (شامل گرایش, کارکردها, سطوح, شکل ها, و حوزه) و 13 سبک و جهت گیری هدف در 2 بعد و چهار هدف پیشرفت مورد سنجش و بررسی قرار گرفت. نتایج تفاوت های معنی داری را در برخی از انواع سبک تفکر و جهت گیری هدف در میان گروه های مورد بررسی نشان داد. نتایج حاصل از تحلیل مسیر حاکی از آن بود که از میان سبک های تفکر, سبک اجرایی و بیرونی به ترتیب بیشترین تاثیر را بر عملکرد تحصیلی نشان دادند و این تاثیرها به صورت مثبت بود. علاوه بر این, از میان ابعاد جهت گیری هدف, عملکرد - گرایش بیشترین تاثیر را بر عملکرد تحصیلی نشان داد و این تاثیر نیز به صورت مثبت بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورآتشی، مهتاب، و زمانی، اصغر. (1396). سنجش و بررسی ارتباط سبک های تفکر و جهت گیری هدف با عملکرد تحصیلی دانشجویان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 13(45 )، 59-81. SID. https://sid.ir/paper/514441/fa

    Vancouver: کپی

    پورآتشی مهتاب، زمانی اصغر. سنجش و بررسی ارتباط سبک های تفکر و جهت گیری هدف با عملکرد تحصیلی دانشجویان. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛13(45 ):59-81. Available from: https://sid.ir/paper/514441/fa

    IEEE: کپی

    مهتاب پورآتشی، و اصغر زمانی، “سنجش و بررسی ارتباط سبک های تفکر و جهت گیری هدف با عملکرد تحصیلی دانشجویان،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 13، no. 45 ، pp. 59–81، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/514441/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button