مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

252
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با توجه به نقش میانجی گری مدیریت دانش مشتری و دانش بازار

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 62

چکیده

 مؤسسات و شرکت های دانش بنیان با محیط های رقابتی مواجه اند که از ویژگی های این محیط ها, ازدیاد تکنولوژی های جدید, از مد افتادن سریع و تغییرات سریع در خواسته های مشتریانمی باشد. برای رقابت موفقیت آمیز, این شرکت ها نیاز دارند که در توسعه مداوم محصولات جدید و افزایش نرخ این محصولات تلاش فراوان کنند. راهبردها و رویکردهای شرکت های دانش بنیان و استفاده از دانش بازار و دانش مشتری, به میزان زیادی بر موفقیت محصولات جدید این شرکت ها تأثیر گذار است. هدف این تحقیق بررسی تأثیر رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید و هم چنین نقش مدیریت دانش مشتری و دانش بازار در این رابطه و عملکرد موسسات دانش بنیان است. تحقیق حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق را مدیران و کارشناسان موسسات دانش بنیان پارک های علم و فناوری خلیج فارس تشکیل می دهد. حجم نمونه تحقیق 96 نفر می باشد که از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که رویکرد بازارمحوری سازمان بر مدیریت دانش مشتری و دانش بازار, رویکرد تکنولوژی محوری سازمان بر مدیریت دانش بازار, رویکرد کارآفرینی محوری سازمان بر مدیریت دانش مشتری, مدیریت دانش بازار بر موفقیت محصولات جدید و مدیریت دانش مشتری بر موفقیت محصولات جدید تأثیر مثبت و معناداری دارد. اما رویکرد تکنولوژی-محوری سازمان بر مدیریت دانش مشتری و رویکرد کارآفرینی محوری سازمان بر دانش بازار تأثیر مثبت ارد ولی در سطح اطمیان 95 درصد معنادار نمی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل پور، مجید، بحرینی زاد، منیژه، و قائدی، حسینعلی. (1396). تأثیر رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با توجه به نقش میانجی گری مدیریت دانش مشتری و دانش بازار. راهبردهای بازرگانی، 24 (دوره جدید)(10 )، 47-62. SID. https://sid.ir/paper/515465/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل پور مجید، بحرینی زاد منیژه، قائدی حسینعلی. تأثیر رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با توجه به نقش میانجی گری مدیریت دانش مشتری و دانش بازار. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1396؛24 (دوره جدید)(10 ):47-62. Available from: https://sid.ir/paper/515465/fa

    IEEE: کپی

    مجید اسماعیل پور، منیژه بحرینی زاد، و حسینعلی قائدی، “تأثیر رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با توجه به نقش میانجی گری مدیریت دانش مشتری و دانش بازار،” راهبردهای بازرگانی، vol. 24 (دوره جدید)، no. 10 ، pp. 47–62، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515465/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button