مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ابعاد رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با متغیرهای مدیریت دانش مشتری و دانش بازار (پژوهشی در شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر)

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 108

چکیده

 رقابت در بازار امروزی و پایداری در این میدان پرتلاطم, نیازمند جهت گیری های مناسب شرکت ها و سازمان هاست. شرکت ها, به خصوص شرکت های نوآور باید بتوانند با دانش و اطلاعاتی که از مشتریان, بازار و رقبا به دست می آورند, محصولات متناسب با شرایط محیط و بازار را تولید کنند تا پایداری آنان در میدان رقابت تضمین گردد. هدف این پژوهش, بررسی تاثیر رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با متغیرهای مدیریت دانش مشتری و دانش بازار است. تحقیق حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر گردآوری داده ها از نوع توصیفی- پیمایشی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش, شامل مدیران و کارشناسان موسسات دانش بنیان پارک های علم وفناوری خلیج فارس است. حجم نمونه پژوهش 96 نفر است که از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. روایی پرسشنامه با روایی محتوا و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ تایید شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که رویکرد بازارمحوری سازمان, بر مدیریت دانش مشتری و دانش بازار تاثیر معنادار و مثبتی دارد, همچنین, رویکرد تکنولوژی محوری سازمان, بر مدیریت دانش بازار, رویکرد کارآفرینی محوری سازمان, بر مدیریت دانش مشتری تاثیر معنادار و مثبتی دارد, همچنین, مدیریت دانش بازار بر موفقیت محصولات جدید و مدیریت دانش مشتری, بر موفقیت محصولات جدید تاثیر مثبت و معناداری دارد, اما رویکرد تکنولوژی محوری سازمان, بر مدیریت دانش مشتری و رویکرد کارآفرینی محوری سازمان بر دانش بازار تاثیر معنادار و مثبتی ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل پور، مجید، بحرینی زاد، منیژه، و قائدی، حسینعلی. (1395). بررسی تاثیر ابعاد رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با متغیرهای مدیریت دانش مشتری و دانش بازار (پژوهشی در شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر). تحقیقات بازاریابی نوین، 6(3 (پیاپی 22) )، 87-108. SID. https://sid.ir/paper/194600/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل پور مجید، بحرینی زاد منیژه، قائدی حسینعلی. بررسی تاثیر ابعاد رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با متغیرهای مدیریت دانش مشتری و دانش بازار (پژوهشی در شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(3 (پیاپی 22) ):87-108. Available from: https://sid.ir/paper/194600/fa

    IEEE: کپی

    مجید اسماعیل پور، منیژه بحرینی زاد، و حسینعلی قائدی، “بررسی تاثیر ابعاد رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با متغیرهای مدیریت دانش مشتری و دانش بازار (پژوهشی در شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 3 (پیاپی 22) ، pp. 87–108، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194600/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button