مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

95
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل ارزش ویژه برند تیم والیبال پیکان تهران

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 58

چکیده

 هدف امروزه ساخت برندهای قوی, به سبب مزیت های فوق العاده, اولویت بازاریابی بسیاری از سازمانها شده است. برندهای قوی برای یک شرکت, هویتی را در بازار ایجاد می کند. ارزش ویژه ی برند مزایای بسیاری برای شرکت ها و تولیدکنندگان دارد. امروزه برندها در ورزش به طور گسترده ای موردتوجه قرارگرفته اند. هدف از تحقیق حاضر طراحی مدل ارزش ویژه برند تیم والیبال پیکان تهران بود. روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی برحسب هدف کاربردی و به لحاظ روش گردآوری داده ها, میدانی با رویکرد معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی تماشاگرانی بود که جهت مشاهده مسابقه تیم والیبال پیکان تهران در فصل 97-96 در سالن 1800 نفری خانه والیبال تهران حضور یافته بودند. نمونه موردمطالعه بر اساس جدول مورگان 317 نفر از تماشاگران با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعیین گردید. جهت گردآوری داده ها از پرسش نامه (آکر, 1991) که حاوی 29 سوال بود استفاده گردید. روایی صوری و محتوایی ابزار تحقیق توسط 15 تن از اساتید متخصص مدیریت ورزشی در زمینه بازاریابی ورزشی تایید شد. به منظور سنجش پایایی پرسش نامه از آزمون های آلفای کرونباخ (0/983) و پایایی ترکیبی (0/985) و همچنین جهت آزمون مدل تحقیق از تحلیل عاملی تاییدی با کمک نرم افزار PLS استفاده گردید. نتایج برازش مدل اندازه گیری, نشان از برازش مناسب مدل تحقیق داشتند. همچنین ارتباط ابعاد ارزش ویژه برند تیم پیکان تهران با استفاده از معیار T_ values با متغیر ارزش ویژه برند مثبت و معنادار نشان داده شد. همچنین در قسمت برازش کلی مدل از معیار Goodness Of Fit استفاده گردید که مقدار به دست آمده برابر با 463/0 به دست آمد و نشانگر برازش مناسب مدل کلی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رومیانی، مراد، آقایی، نجف، منظمی، امیرحسین، رومیانی، سعید، و گندمی، مینا. (1398). طراحی مدل ارزش ویژه برند تیم والیبال پیکان تهران. مدیریت بازاریابی، 14(43 )، 47-58. SID. https://sid.ir/paper/515601/fa

    Vancouver: کپی

    رومیانی مراد، آقایی نجف، منظمی امیرحسین، رومیانی سعید، گندمی مینا. طراحی مدل ارزش ویژه برند تیم والیبال پیکان تهران. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1398؛14(43 ):47-58. Available from: https://sid.ir/paper/515601/fa

    IEEE: کپی

    مراد رومیانی، نجف آقایی، امیرحسین منظمی، سعید رومیانی، و مینا گندمی، “طراحی مدل ارزش ویژه برند تیم والیبال پیکان تهران،” مدیریت بازاریابی، vol. 14، no. 43 ، pp. 47–58، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/515601/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button