مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کاربرد الگوی آموزش فردی شده در پیشرفت تحصیلی و خود کارآمدی تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 325 | صفحه پایان 333

چکیده

 مقدمه هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر الگوی یادگیری انفرادی بر خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس دوم ابتدیی شهر سنگر می باشد. روش کار نوع تحقیق تجربی است. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه ی دانش آموزان پسر و دختر کلاس دوم دبستان شهر سنگر می باشدکه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 60 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند, 30 نفر در گروه آزمایش و30 نفر در گروه کنترل جای گرفتند. پس از اجرای پیش تست به گروه های آزمایش, آموزشهای لازم ارایه شد و سپس از همه ی گروه ها پس تست به عمل آمد. ابزار اندازه گیری اطلاعات شامل پرسشنامه ی خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز (1999) با پایایی 77% و نمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. داده های به دست آمده با تحلیل کوواریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل شدند. نتایج یافته ها نشان داد که پس از تعدیل نمرات, گروه های آزمایش و گروه کنترل در پس آزمون پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با هم اختلاف دارند, ونیز اثر الگوی آموزش انفرادی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان گروه دارای پیش آزمون موثر بوده است. نتیجه گیری نتایج تحقیق نشان داد که آموزش الگوی یادگیری انفرادی بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهپاسی، الهام، و صدوقی، میترا. (1398). تاثیر کاربرد الگوی آموزش فردی شده در پیشرفت تحصیلی و خود کارآمدی تحصیلی دانش آموزان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 62(ویژه نامه 1 )، 325-333. SID. https://sid.ir/paper/51566/fa

    Vancouver: کپی

    دهپاسی الهام، صدوقی میترا. تاثیر کاربرد الگوی آموزش فردی شده در پیشرفت تحصیلی و خود کارآمدی تحصیلی دانش آموزان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1398؛62(ویژه نامه 1 ):325-333. Available from: https://sid.ir/paper/51566/fa

    IEEE: کپی

    الهام دهپاسی، و میترا صدوقی، “تاثیر کاربرد الگوی آموزش فردی شده در پیشرفت تحصیلی و خود کارآمدی تحصیلی دانش آموزان،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 62، no. ویژه نامه 1 ، pp. 325–333، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/51566/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button