مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

393
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش باورهای معرفت شناختی در پیش بینی ابعاد اهمال کاری تحصیلی دانشجو-معلمان

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 145

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی نقش باورهای معرفت شناختی در پیش بینی ابعاد اهمال کاری تحصیلی دانشجویان بود. این پژوهش یک مطالعه توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد در سال تحصیلی 94-1393 تشکیل داده اند که 300 نفر از این افراد به روش نمونه گیری خوشه ای یک مرحله ای و بر اساس جدول مورگان و کرجسی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه باورهای معرفت شناختی و پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی استفاده شد. داده ها با روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج ضرایب همبستگی پیرسون نشان داد بین باورهای معرفت شناختی و ابعاد اهمال کاری تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که «باور ذاتی تلقی کردن توانایی, یادگیری سریع, سادگی دانش و قطعیت دانش», اهمال کاری در حوزه امتحان, «باور یادگیری سریع, سادگی دانش و قطعیت دانش», اهمال کاری در انجام تکلیف و «باور یادگیری سریع, سادگی دانش و قطعیت دانش», اهمال کاری در نوشتن مقاله را به طور معنی دار و مثبت پیش بینی می کنند. با توجه به پیش بینی اهمال کاری تحصیلی از طریق باورهای معرفت شناختی ضروری است که اقداماتی در جهت رشد این باورها انجام گیرد تا زمینه های کاهش اهمال کاری تحصیلی دانشجو- معلمان فراهم گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button