مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,140
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر عوامل موثر در جذب گردشگران در بازاریابی گردشگری.

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 4

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 گردشگران در مناطق میزبان ضمن تاثیر بر محیط های فرهنگی و اجتماعی باعث درآمد اقتصادی شده و در نهایت باعث رفاه اجتماعی ساکنان این مناطق می شوند. تحقیق از نوع توصیفی– تحلیلی بوده و جمع آوری داده ها از طریق مطالعات کتابخانه ای و ادبیات موضوع انجام گرفته است. متغیر مستقل عوامل موثر در جذب گردشگران و متغیر وابسته عوامل موثر در بازاریابی گردشگری بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار 19 SPSS استفاده شده است. برای بررسی میزان تاثیر عوامل موثر در جذب گردشگران در عوامل موثر در بازاریابی از آزمون های فراوانی، خی اسکوار و ANOVA استفاده شده است. آزمون نرمالیه One-Sample Kolmogorov-Smirnov Test داده ها نشان می دهد توزیع داده ها نرمال بوده است. ادبیات موضوع عوامل موثر در جذب گردشگران را به سه دسته عامل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و عوامل موثر در بازاریابی را به پنج گروه محصول، قسمت، مکان، ترفیع و افراد تقسیم کرده اند. تفاوت آماری با اهمیتی ( 0. 05> p ) در عوامل موثر در بازاریابی گردشگری برای سه گروه عوامل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در ادبیات موضوع 5. 442 = (2، 35) F، 0. 009 = p وجود دارد. اندازه اثر، محاسبه شده با استفاده از eta squared = 0. 2 بود که نشان دهنده یک اثر زیاد است. مقایسات Post Hoc با استفاده از آنالیز Tukey HSD نشان می دهد که میانگین گروه عوامل فرهنگی (M=4. 15، SD = 1. 28) و عوامل اقتصادی (M=2. 36، SD = 0. 92) تفاوت آماری با اهمیتی وجود دارد. بین میانگین گروه اجتماعی (M=3. 42، SD = 1. 60) و گروه عوامل فرهنگی و اقتصادی تفاوت آماری با اهمیتی وجود ندارد. بنابراین می توان با ایجاد محیط فرهنگی متناسب با منطقه میزبان که مورد علاقه جهانگردان باشد و رضایت میهمانان را فراهم کند، همچنین از لحاظ اقتصادی نیز برای منطقه میزبان سودآور بوده و باعث کارآفرینی شود می توان به توسعه پایدار در بازاریابی گردگشری دست یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بزرگمنش، زهره، و مربی هروی، هلن. (1398). بررسی تاثیر عوامل موثر در جذب گردشگران در بازاریابی گردشگری.. مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار، 3(10 )، 1-4. SID. https://sid.ir/paper/516311/fa

    Vancouver: کپی

    بزرگمنش زهره، مربی هروی هلن. بررسی تاثیر عوامل موثر در جذب گردشگران در بازاریابی گردشگری.. مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار[Internet]. 1398؛3(10 ):1-4. Available from: https://sid.ir/paper/516311/fa

    IEEE: کپی

    زهره بزرگمنش، و هلن مربی هروی، “بررسی تاثیر عوامل موثر در جذب گردشگران در بازاریابی گردشگری.،” مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار، vol. 3، no. 10 ، pp. 1–4، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516311/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button