Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

227
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

153
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین راه برد آموزشی امام صادق (علیه السلام) از ره گذر مصادر تاریخی حدیثی (مطالعه موردی: روش های تدریس در فرایند آموزش)

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 62

کلیدواژه

امام صادق (علیه السلام)Q1

چکیده

 مربیان به منظور آموزش فراگیران خود, به روش های گوناگون تدریس توجه دارند؛ روش هایی که جدا از فرهنگ زمان و سیستم های اجتماعی آن نیست. در این بین, امام صادق از روش های تدریس متنوعی به منظور انتقال معارف و دانش اسلامی برای فراگیران خود استفاده می فرمود. بر این اساس دو پرسش شکل می گیرد: 1. امام صادق از کدام روش های تدریس برای آموزش فراگیران خود بهره می جستند؟ 2. هر یک از روش های مورد استفاده حضرت دارای چه راه برد آموزشی است؟ پاسخ به پرسش اول, با رجوع به منابع تاریخی قابل دست یابی است و می توان روش هایی چون: ارزش یابی, پرسش و پاسخ, مباحثه, سازمان دهی مطالب و. . . را شناسایی نمود, اما پاسخ به پرسش دوم, از طریق رجوع به داده ها و مستندات تاریخی دور از انتظار است؛ زیرا راه بردهای متفاوت هر یک از این روش ها, مطلبی است که می توان از میان مباحث آموزشی به آن دست یافت و از تلفیق داده های تاریخی و تحلیل های علوم تربیتی و بر مبنای روش توصیفی تحلیلی, چنین نظر داد که تاکید امام, بر استفاده از روش های فراگیرمحور بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میری، وجیهه، و منتظرالقائم، اصغر. (1397). تبیین راه برد آموزشی امام صادق (علیه السلام) از ره گذر مصادر تاریخی حدیثی (مطالعه موردی: روش های تدریس در فرایند آموزش). شیعه شناسی، 16(3 (پیاپی 63) )، 33-62. SID. https://sid.ir/paper/516408/fa

    Vancouver: کپی

    میری وجیهه، منتظرالقائم اصغر. تبیین راه برد آموزشی امام صادق (علیه السلام) از ره گذر مصادر تاریخی حدیثی (مطالعه موردی: روش های تدریس در فرایند آموزش). شیعه شناسی[Internet]. 1397؛16(3 (پیاپی 63) ):33-62. Available from: https://sid.ir/paper/516408/fa

    IEEE: کپی

    وجیهه میری، و اصغر منتظرالقائم، “تبیین راه برد آموزشی امام صادق (علیه السلام) از ره گذر مصادر تاریخی حدیثی (مطالعه موردی: روش های تدریس در فرایند آموزش)،” شیعه شناسی، vol. 16، no. 3 (پیاپی 63) ، pp. 33–62، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516408/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا