مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

886
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش مهارت های اجتماعی از راه بازی های گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 97

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بهبود مهارت های اجتماعی از راه بازی های گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران مورد بررسی قرار گرفت. در روش نیمه آزمایشی حاضر, با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل, از طریق نمونه گیری تصادفی, از میان 100 کودک 6-5 ساله مهدکودک و مرکز پیش دبستانی واقع در منطقه 2 شهر تهران, 30 کودک با مهارت های اجتماعی پایین, انتخاب و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) جایگزین شدند. هوش هیجانی مادران آن ها نیز سنجیده شد. برای, آموزش مهارت های اجتماعی, اعضای گروه آزمایش به مدت 10 جلسه در بازی های گروهی شرکت کردند. ابزارهای پژوهش شامل: پرسشنامه مهارت های اجتماعی محقق ساخته و پرسشنامه هوش هیجانی سیبریاشرینگ بود. داده های پژوهش با آزمون تحلیل کوواریانس, پردازش شدند. نتایج نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی از راه بازی های گروهی در کودکان پیش دبستانی بر بهبود مهارت های اجتماعی (p<0.01) آن ها موثر است. و آموزش مهارت های اجتماعی با کنترل هوش هیجانی مادران (p<0.05) بر بهبود مهارت های کودکان موثر نیست. همچنین, یافته های جانبی با استفاده از آزمون t دو گروه مستقل حاکی از آن بودند که دخترها در پس آزمون (P<0.05) در مقایسه با پسرها و کودکان 6 ساله در پس آزمون (P<0.05) در مقایسه با کودکان 5 ساله از مهارت های اجتماعی بیشتری برخوردارند. همچنین نتایج آزمون واریانس تک متغیره نشان داد تحصیلات مربی ها نیز تاثیری بر مهارت های اجتماعی کودکان ندارد. (در پیش آزمون f=0.0911, در پس آزمون f=1.035).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، زهرا، و خادمی، ملوک. (1396). آموزش مهارت های اجتماعی از راه بازی های گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 13(43 )، 73-97. SID. https://sid.ir/paper/516655/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده زهرا، خادمی ملوک. آموزش مهارت های اجتماعی از راه بازی های گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛13(43 ):73-97. Available from: https://sid.ir/paper/516655/fa

    IEEE: کپی

    زهرا محمدزاده، و ملوک خادمی، “آموزش مهارت های اجتماعی از راه بازی های گروهی با کنترل هوش هیجانی مادران،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 13، no. 43 ، pp. 73–97، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516655/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button