Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

517
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

199
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه نقش حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاه چراغ(ع) در بازارسازی صنعت گردشگری شیراز

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 237

کلیدواژه

حرم شاه چراغ(ع) 

چکیده

 یکی از اصلی ترین مزایای صنعت توریسم, توسعه روابط فرهنگی-اجتماعی, محیطی و اقتصادی می باشد, که می تواند نقش بسزایی در رونق بازار گردشگری جامعه میزبان داشته باشد. همچنین موضوع سفر و جهانگردی در فرهنگ و تمدن اسلامی, با اندیشه و باور مسلمانان عجین گردیده است. از آنجاییکه شهر تاریخی و فرهنگی شیراز با عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام مزین گردیده است, به همین دلیل ضرورت دارد تا میزان تاثیر گذاری عوامل موثر داخلی و خارجی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاه چراغ علیه السلام در توسعه صنعت گردشگری شیراز مورد بررسی قرار گرفته و مفاهیم و ویژگی ها, اهداف و آثار آن را بیان نماییم. در این مطالعه, همچنین به شناسایی نقاط قوت و ضعف درونی, و نقاط فرصت و تهدید بیرونی, با تعیین برنامه ریزی استراتژیک مناسب در قالب مدل تحلیلSWOT می پردازیم. نتایج حاصل از پژوهش با کمک نرم افزر SPSS و با به کارگیری آزمون کرونباخ آلفا و طیف لیکرت انجام پذیرفت, پایایی پرسشنامه حاضر با کسب نمره 86/0 تعیین گردید. و حاکی از آن است که تمامی عوامل درونی و مولفه های محیطی رابطه مستقیم و معنادار جایگاه حرم مطهر با رونق صنعت گردشگری شیراز بر مبنای تحلیل استراتژیک بازار را نشان میدهد. و بالاخص نقاط قوت مورد بررسی از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چیت ساز، فاطمه، احمدی نژاد، محمدرضا، قهرمانی، عبدالرضا، رحمانی، امین، معتقدالحق، محمدحسین، و نادری فرد، امیرحسین. (1397). مطالعه نقش حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاه چراغ(ع) در بازارسازی صنعت گردشگری شیراز. رهیافت فرهنگ دینی، 1(1)، 211-237. SID. https://sid.ir/paper/516802/fa

    Vancouver: کپی

    چیت ساز فاطمه، احمدی نژاد محمدرضا، قهرمانی عبدالرضا، رحمانی امین، معتقدالحق محمدحسین، نادری فرد امیرحسین. مطالعه نقش حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاه چراغ(ع) در بازارسازی صنعت گردشگری شیراز. رهیافت فرهنگ دینی[Internet]. 1397؛1(1):211-237. Available from: https://sid.ir/paper/516802/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه چیت ساز، محمدرضا احمدی نژاد، عبدالرضا قهرمانی، امین رحمانی، محمدحسین معتقدالحق، و امیرحسین نادری فرد، “مطالعه نقش حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم شاه چراغ(ع) در بازارسازی صنعت گردشگری شیراز،” رهیافت فرهنگ دینی، vol. 1، no. 1، pp. 211–237، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516802/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا