Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

646
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

254
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوسازی عوامل اثرگذار بر قابلیت نوآوری در صنعت مواد غذایی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 48

چکیده

قابلیت نوآوری یکی از مهم ترین قابلیت های سازمانی است که به ایجاد برتری رقابتی در عرصه کسب وکار منجر می شود؛ از سوی دیگر ایجاد و استقرار قابلیت نوآوری در سازمان, مستلزم شناخت عوامل اثرگذار بر این قابلیت مهم است. پژوهش حاضر ضمن مطالعه عمیق و منتقدانه مبانی علمی این موضوع, نشان داده است که قابلیت نوآوری به قابلیت عملیاتی, قابلیت انسانی و قابلیت ساختاری وابسته است. این پژوهش ضمن تأیید رابطه مستقیم میان قابلیت نوآوری و این سه قابلیت, مؤلفه های مؤثر بر هر یک از این قابلیت ها را استخراج کرده است. ظرفیت یافت فرصت محیطی, ظرفیت ساخت ایده, ظرفیت دانش فردی, ظرفیت دانش سازمانی, ظرفیت مدیریتی, ظرفیت فرهنگی, ظرفیت ارتباطی, ظرفیت فناورانه و ظرفیت پشتیبانی, مؤلفه های استخراج شده در این پژوهش هستند. الگوی نهایی قابلیت نوآوری در سازمان نشان می دهد که قابلیت نوآوری در سازمان به سه بُعد و نُه مؤلفه و 22 شاخص وابستگی مستقیم و معنادار دارد؛ همچنین این شاخص ها در 60 شرکت بزرگ و فعال در صنعت مواد غذایی مورد نظرخواهی قرار گرفتند تا بدین وسیله میزان اثرگذاری و اهمیت هر یک از این شاخص ها سنجیده و به کمک روش معادلات ساختاری, الگوی نهایی پژوهش تبیین شود؛ به علاوه رتبه اهمیت هر یک از این شاخص ها از منظر مخاطبان صنعت مواد غذایی از دیگر نتایج این پژوهش بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی کفاش، مهدی، حاجی پور، مهدی، مظلومی، نادر، و مومنی، مصطفی. (1395). الگوسازی عوامل اثرگذار بر قابلیت نوآوری در صنعت مواد غذایی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 15(2 (پیاپی 26))، 33-48. SID. https://sid.ir/paper/516854/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی کفاش مهدی، حاجی پور مهدی، مظلومی نادر، مومنی مصطفی. الگوسازی عوامل اثرگذار بر قابلیت نوآوری در صنعت مواد غذایی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1395؛15(2 (پیاپی 26)):33-48. Available from: https://sid.ir/paper/516854/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حقیقی کفاش، مهدی حاجی پور، نادر مظلومی، و مصطفی مومنی، “الگوسازی عوامل اثرگذار بر قابلیت نوآوری در صنعت مواد غذایی،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 15، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 33–48، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516854/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا