مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

896
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش میزان دانش و استفاده دانش اموزان از بازی های رایانه ای

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 157

چکیده

 پژوهش حاضر باهدف سنجش میزان دانش, دانش اموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان ازنا از بازی های رایانه ای انجام گرفته است. روش این پژوهش توصیفی پیمایشی است. جامعه اماری شامل تمام دانش اموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان ازنا در سال تحصیلی 1390-1391 بود که با مراجعه به جدول کوهن نمونه این تحقیق 217 دانش اموز شد که به طور تصادفی ساده از میان جامع اماری انتخاب گردیدند. برای گرداوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. یافته ها: تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از امار توصیفی و امار استنباطی نشان داد که دانش دانش اموزان ششم ابتدایی نسبت به بازی های رایانه ای بالاتر از میزان میانگین است, همچنین بررسی ها نشان داد که بین دانش امور واقعی و دانش امور روندی دانش اموزان نسبت به بازی های رایانه ای با میزان استفاده انان از این بازی ها رابطه مستقیم و مثبت وجود دارد اما بین دانش امور مفهومی انان با میزان استفاده از بازی های رایانه ای این رابطه برقرار نیست, چنانچه هر مقدار دانش امور مفهومی انان نسبت به بازی های رایانه ای بالاتر نشان داده شد میزان استفاده انان از این بازی ها به شکلی منظم, کنترل شده و صحیح تر بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی زوارکی، اسماعیل، دلاور، علی، و کبیری، اکبر. (1394). سنجش میزان دانش و استفاده دانش اموزان از بازی های رایانه ای. اندازه گیری تربیتی، 6(19)، 147-157. SID. https://sid.ir/paper/518540/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی زوارکی اسماعیل، دلاور علی، کبیری اکبر. سنجش میزان دانش و استفاده دانش اموزان از بازی های رایانه ای. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1394؛6(19):147-157. Available from: https://sid.ir/paper/518540/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل زارعی زوارکی، علی دلاور، و اکبر کبیری، “سنجش میزان دانش و استفاده دانش اموزان از بازی های رایانه ای،” اندازه گیری تربیتی، vol. 6، no. 19، pp. 147–157، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button