مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی تاییدی، صفت - حالت خشم، شیوه بیان خشم، کودک و نوجوان

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 53

کلیدواژه

پرسشنامه هیجان های پیشرفت (AEQ)Q2

چکیده

 زمینه: هیجانهای یادگیری بخشی از هیجانهای پیشرفت هستند که در چارچوب «نظریه کنترل- ارزش هیجانهای پیشرفت» تبیین می شوند. لذت, اضطراب, شرم, رهایی, امید و نا امیدی هیجانهایی هستند که دانش آموزان و دانشجویان در جریان تحصیل بارها آنها را تجربه می کنند. با این حال تمرکز صرف بر هیجان اضطراب و عدم توجه به این دسته از هیجانها در نظام آموزشی و فقدان ابزار مناسب جهت سنجش آنها در ایران از مهمترین مسایل این حوزه است. روش: جامعه آماری شامل کل دانشجویان مقطع لیسانس دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی 94-93 به تعداد 9421 و نمونه آماری 221 نفر دانشجوی رشته های مختلف تحصیلی بودندکه با استفاده از روش«نمونه گیری تصادفی» گزینش و با روش «توسعه ای پیمایشی» مورد مطالعه قرار گرفتند. در این پژوهش سوالات پرسشنامه «مقیاسهای هیجان مرتبط با یادگیری» (LRES) با هدف رواسازی آن برای مطالعه هیجانهای پیشرفت جامعه دانشجویان ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی تائیدی نشان داد که اکثریت شاخصهای مقیاسهای مذکور از جمله CFI, GFI,PGFI برازش دارند, ضرایب مسیر (بارهای عاملی) آنها معنی دار بوده و از ضریب اعتبار بالای برخودارند. همسانی درونی مقیاسها معنی دار برآورد گردید. نتیجه گیری: بنابراین با توجه به برازش مدل و اعتبار بالایی مقیاسهای پرسشنامه, از آن می توان جهت مطالعه و سنجش هیجانهای یادگیری دانشجویان ایرانی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ستاری، بهزاد، حسین پور، شهریار، و شکری، امید. (1394). تحلیل عاملی اکتشافی, تحلیل عاملی تاییدی, صفت - حالت خشم, شیوه بیان خشم, کودک و نوجوان. اندازه گیری تربیتی، 6(20)، 31-53. SID. https://sid.ir/paper/518994/fa

    Vancouver: کپی

    ستاری بهزاد، حسین پور شهریار، شکری امید. تحلیل عاملی اکتشافی, تحلیل عاملی تاییدی, صفت - حالت خشم, شیوه بیان خشم, کودک و نوجوان. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1394؛6(20):31-53. Available from: https://sid.ir/paper/518994/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد ستاری، شهریار حسین پور، و امید شکری، “تحلیل عاملی اکتشافی, تحلیل عاملی تاییدی, صفت - حالت خشم, شیوه بیان خشم, کودک و نوجوان،” اندازه گیری تربیتی، vol. 6، no. 20، pp. 31–53، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/518994/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button