مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آموزش مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی بر خودنظم جویی شناختی، فراشناختی و باورهای انگیزشی

صفحات

 صفحه شروع 403 | صفحه پایان 417

چکیده

 هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش زایشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی بر بهبود خودنظم جویی شناختی, فراشناختی و باورهای انگیزشی دانشآموزان پایه هفتم بود. طرح پژوهش از نوع شبه تجربی همراه با پیش آزمون پس آزمون و گروه گواه بود. 100 دانشآموز با استفاده از روش نمونهبرداری در دسترس و از میان دانشآموزان پایه هفتم همدان انتخاب شدند و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش (50 دانشآموز) و گروه گواه (50 دانشآموز)نقسیم شدند. قبل و بعد از اجرای برنامه آموزش زایشی, پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (پینتریچ و دیگروت, 1990) اجرا شد. برای تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس چندمتغیره (مانکووا) استفاده شد. نتایج نشان داد برنامه آموزش زایشی قادر است 44 درصد از تغییرات خودنظم جویی شناختی, 32 درصد از تغییرات خودنظم جویی فراشناختی و 39 درصد از تغییرات باورهای انگیزشی را تبیین کند. بر اساس این یافته ها می توان نتیجه گرفت که برنامه آموزش زایشی بر افزایش خودنظم جویی شناختی, فراشناختی و باورهای انگیزشی دانش آموزان تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عروتی موفق، لیلا، ابراهیمی قوام، صغری، سعدی پور، اسماعیل، دلاور، علی، و درتاج، فریبرز. (1398). اثربخشی برنامه آموزش مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی بر خودنظم جویی شناختی, فراشناختی و باورهای انگیزشی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 15(60 )، 403-417. SID. https://sid.ir/paper/519153/fa

    Vancouver: کپی

    عروتی موفق لیلا، ابراهیمی قوام صغری، سعدی پور اسماعیل، دلاور علی، درتاج فریبرز. اثربخشی برنامه آموزش مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی بر خودنظم جویی شناختی, فراشناختی و باورهای انگیزشی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)[Internet]. 1398؛15(60 ):403-417. Available from: https://sid.ir/paper/519153/fa

    IEEE: کپی

    لیلا عروتی موفق، صغری ابراهیمی قوام، اسماعیل سعدی پور، علی دلاور، و فریبرز درتاج، “اثربخشی برنامه آموزش مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی بر خودنظم جویی شناختی, فراشناختی و باورهای انگیزشی،” روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، vol. 15، no. 60 ، pp. 403–417، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519153/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button