مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش حقوق بشر پیش از آموزش عالی و در دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 265 | صفحه پایان 285

چکیده

 مدرسه جایی است که تعلیم و تربیت اصلی در آن جریان دارد. از این رو باید محیط آن به نحوی باشد که موجب پرورش فکر و شکوفایی اندیشه دانش آموزان شود. پس مدرسه می تواند اولین محل رسمی برای آموزش حقوق بشر تلقی گردد. هرگونه تلاش برای ایجاد باور عمیق در کودکان نسبت به مفاهیم حقوق بشر می تواند در خلق و حفظ دنیای مسالمت آمیز موثر باشد و برای ایجاد و نهادینه شدن فرهنگ حقوق بشر و گسترش و احترام به این حقوق, دوره ابتدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آموزش قوانین شهروندی, منع تبعیض و رفتارهای تحقیرآمیز, منع خشونت و قلدری, آموزش صلح, مهارت های مدنی, مقابله با بی عدالتی, مسائل مربوط به مهاجرین, آموزش بردباری و مدارا به کودکان, دوستی علیه فقر و محرومیت, عدالت اجتماعی, درک چند فرهنگی و حل مسالمت آمیز مناقشات, برنامه اقدام و دفاع از حقوق افراد معلول و آموزش حقوق کودک از جمله موارد آموزشی در برنامه های آموزشی دوره ابتدایی می تواند باشد. هدف این پژوهش, طراحی برنامه های آموزشی پودمانی حقوق بشر در دوره دوم ابتدایی در ایران بود. روش پژوهشی از نوع توصیفی - تحلیلی و منطبق با روش پژوهش بردی انتخاب شد. بر اساس این روش ابتدا اطلاعات مورد نیاز درباره مفاهیم و مولفه های حقوق بشر در دوره دوم ابتدایی از منابع معتبر گردآوری, طبقه بندی و تفسیر شده و در نهایت شباهت ها و تفاوت ها مورد بررسی قرار گرفته و سپس بر اساس آن برنامه های آموزشی پودمانی حقوق بشر برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ایران پیشنهاد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارعی زوارکی، اسماعیل، زمانی، سیدقاسم، و طاهایی، زهرا. (1396). آموزش حقوق بشر پیش از آموزش عالی و در دوره ابتدایی. پژوهش های روابط بین الملل، 1(24 )، 265-285. SID. https://sid.ir/paper/519435/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی زوارکی اسماعیل، زمانی سیدقاسم، طاهایی زهرا. آموزش حقوق بشر پیش از آموزش عالی و در دوره ابتدایی. پژوهش های روابط بین الملل[Internet]. 1396؛1(24 ):265-285. Available from: https://sid.ir/paper/519435/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل زارعی زوارکی، سیدقاسم زمانی، و زهرا طاهایی، “آموزش حقوق بشر پیش از آموزش عالی و در دوره ابتدایی،” پژوهش های روابط بین الملل، vol. 1، no. 24 ، pp. 265–285، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519435/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button