مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه کاوی تجارب موفق جهانی دانشگاه پژوهی و تبیین جایگاه این واحد در دانشگاه ها (مطالعه موردی دانشگاه علامه طباطبایی)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 تحقیق پیش رو با هدف بررسی تجارب موفق جهانی در حوزه دانشگاه پژوهی و تبیین جایگاه این واحد در دانشگاه های کشور و به طور موردی در دانشگاه علامه طباطبایی, دنبال شده است. در این راستا, از روش تحقیق ترکیبی از نوع لانه ای (آشیانه ای) مشتمل بر دو بخش کمی و کیفی که بخش کمی در دل بخش کیفی قرار گرفته و داده های حاصل از آن نقش حمایتی و ثانویه را برای داده های اصلی, ایفا می نماید, بهره گیری شده است. در حقیقت, در بخش کمی پژوهش, با بهره گیری از روش بهینه کاوی به بررسی تجارب موفق و همچنین ماموریت, اهداف, وظایف و جایگاه سازمانی واحد دانشگاه پژوهی در ده دانشگاه برتر این حوزه در ایالات متحده پرداخته شده است و همزمان با آن در بخش کیفی نیز, ابتدا مستندات مرتبط در دانشگاه علامه طباطبایی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مبتنی بر تجارب دانشگاه های مورد مطالعه, به انجام مصاحبه نیمه ساختمند با ده نفر از مدیران و ده نفر از اعضای هیات علمی مرتبط با این حوزه در دانشگاه فوق با بهره گیری از روش نظریه مبتنی بر داده ها, پرداخته شده است. پیگیری مراحل فوق در پژوهش حاضر, منتج به تبیین جایگاه سازمانی و ماموریت دانشگاه پژوهی در قالب اداره «نظارت, ارزیابی و دانشگاه پژوهی» و همچنین اهداف و وظایف پیشنهادی این اداره مشتمل بر دو بخش 5 هدف (مقوله اصلی) و 18 وظیفه (زیرمقوله) برای بخش نظارت و ارزیابی و 7 هدف (مقوله اصلی) و 21 وظیفه (زیرمقوله) برای بخش دانشگاه پژوهی, شده است. علاوه بر آن, راهکارهایی به منظور تحقق بهینه دانشگاه پژوهی در دانشگاه علامه طباطبایی شناسایی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نعمتی، محمدعلی. (1395). بهینه کاوی تجارب موفق جهانی دانشگاه پژوهی و تبیین جایگاه این واحد در دانشگاه ها (مطالعه موردی دانشگاه علامه طباطبایی). نوآوری و ارزش آفرینی، 5(9 )، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/519495/fa

    Vancouver: کپی

    نعمتی محمدعلی. بهینه کاوی تجارب موفق جهانی دانشگاه پژوهی و تبیین جایگاه این واحد در دانشگاه ها (مطالعه موردی دانشگاه علامه طباطبایی). نوآوری و ارزش آفرینی[Internet]. 1395؛5(9 ):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/519495/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی نعمتی، “بهینه کاوی تجارب موفق جهانی دانشگاه پژوهی و تبیین جایگاه این واحد در دانشگاه ها (مطالعه موردی دانشگاه علامه طباطبایی)،” نوآوری و ارزش آفرینی، vol. 5، no. 9 ، pp. 1–15، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button