مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عناصر کارکردی نظام نوآوری محصولات فرهنگی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 114

چکیده

 نظام های نوآوری با هدف جهت دهی و انتظام منابع با نهادها طراحی و استقرار می یابند. این مهم اما در صنایع فرهنگی با موانع و مشکلاتی جدی, ازجمله عدم ملاحظه نقش کلیدی سرمایه انسانی, موجب نادیده گرفتن یا آسیب به نوآوری ها شده تا حدی که تصویر صنایعی کم بهره از آن ها ساخته است. این تحقیق جهت یافتن چارچوبی برای چینش ابعاد کارکردی نظام نوآوری محصولات فرهنگی شکل گرفته و ضمن بررسی اندک ادبیات موجود در این عرصه, اقدام به تولید محتوا بر اساس استراتژی داده بنیاد کرده است. این ابعاد پس از کدگذاری مصاحبه ها به صورت مرحله به مرحله احصاء شده اند. جامعه آماری این تحقیق را متخصصان, خبرگان و صاحبان دانش و تجربه در حوزه صنایع فرهنگی تشکیل داده و سازوکار پیشنهادشده آن, از نوزده مصاحبه عمیق, به دست آمده است. در ادامه به وسیله مدل سازی ساختاری تفسیری روابط ابعاد کارکردی و سطوح سلسله مراتبی آن ها تبیین شد تا اطلاعات مستخرج از آن موجب تکامل چارچوب کارکردی پیشنهادی این تحقیق شود. درنهایت این تحقیق بیان می دارد که چارچوب کارکردی نظام نوآوری محصولات فرهنگی دارای 35 مؤلفه (مقوله) و 9 بُعد کارکردی (دسته مقوله) شامل قانون گذاری, جهت بخشی راهبردی, توسعه زیرساخت های کلان, مدیریت منابع, ایجاد و توسعه دانش و تجربه, انتشار و اشتراک دانش و تجربه, فرهنگ سازی, ارزش آفرینی اقتصادی و بازار سازی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موتمنی، علیرضا، رضاییان، علی، علم تبریز، اکبر، و نظری، ابوالفضل. (1395). عناصر کارکردی نظام نوآوری محصولات فرهنگی. مطالعات راهبردی بسیج، 19(73 )، 87-114. SID. https://sid.ir/paper/520025/fa

    Vancouver: کپی

    موتمنی علیرضا، رضاییان علی، علم تبریز اکبر، نظری ابوالفضل. عناصر کارکردی نظام نوآوری محصولات فرهنگی. مطالعات راهبردی بسیج[Internet]. 1395؛19(73 ):87-114. Available from: https://sid.ir/paper/520025/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا موتمنی، علی رضاییان، اکبر علم تبریز، و ابوالفضل نظری، “عناصر کارکردی نظام نوآوری محصولات فرهنگی،” مطالعات راهبردی بسیج، vol. 19، no. 73 ، pp. 87–114، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/520025/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button